زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رویکرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه‌ی اشتغال و توانمندسازی اقتصادی، نگاهی سیستماتیک به‌ویژه در مناطق محروم، کم‌تر توسعه‌یافته و روستایی است تا منابع، منجر به تولید، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار شود. این ستاد با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌ی اشتغال و اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و تمرکز خود را روی این حوزه قرار داده است تا نتیجه‌ی فعالیت‌ها به اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستا‌ها منجر شود.

در همین راستا، بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع ‌محور بنیاد برکت در روستا‌ها و مناطق محروم اختصاص دادنند تا از این طریق طرح های روستایی اشتغال محور و کارآفرین در روستا ها با شتاب بیشتری عملیاتی شود .

در همین پیوند و برای اطلاع از عملکرد این ستاد در حوزه های مختلف به سراغ مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اصفهان  رفتیم تا در زمینه های مختلف فعالیت این ستاد در طول یکسال گذشته گزارشی دریافت کنیم .

رضوان اصغری ، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ربیع از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار وام قرض الحسنه در قالب تبصره ۱۶ برای طرح های اشتغال محور خبر داد و گفت:سقف وام های ارائه شده ۱۵۰ میلیون تومان و در قالب وام قرض الحسنه ۴ درصد به بیش ۵ هزار پرونده که در این زمینه تشکیل شده بود در سال مالی قبل پرداخت شد.

وی، با اشاره به اینکه البته سقف وام های ارائه شده در این طرح براساس ارزیابی کارشناسان ارائه شده است افزود: امسال نیز در قالب تبصره ۱۸ اعتبار ۵۵۰  میلیارد تومانی برای تسهیلات اشتغال زایی خویش فرمایی اختصاص داده شده است که در این زمینه ۴۰۰ میلیارد تومان از محل بنیاد برکت و ۱۱۰ میلیارد از اعتبارات دولتی برای این طرح اختصاص داده شده است که ما در حال معرفی افراد برای اختصاص این وام ها هستیم .

کمک هزینه سفر اربعین برای ۱۱۰۰ نفر در استان اصفهان

اصغری در پاسخ به این پرسش که برای کمک هزینه زیارتی سفر اربعین امسال چه رقمی به سفر اولی ها پرداخت شد افزود: امسال ۱۰۹۹ کمک هزینه سفرزیارتی اربعین در قالب پویش سفیر احسان در قالب  ۵۰۰ هزار تومان به محرومین و افرادی که سفر اولی کربلای معلی بودنند و از طریق سامانه سماح ثبت نام نموده بودنند پرداخت شد .

وی با اشاره به اینکه وظیفه ستاد اجرایی فرمان امام مانند نهادهایی چون کمیته امداد و بهزیستی کمک مستمر به افراد نیست افزود: کمک هایی که از سوی بنیاد برکت یا بنیاد احسان و زیر مجموعه های ستاد اجرایی که اکثرا در مناطق محروم  هستند ارائه میشود  در قالب کمک های موردی است که از طریف گروه های جهادی و مردمی که در مناطق مختلف استان اصفهان هستند انجام میشود .

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اصفهان، درباره ارائه خدمات این ستاد برای کمک به دانش آموزان مناطق محروم همزمان با فصل بازگشایی مدارس به کیمیای وطن گفت:در سال تحصیلی جاری ۹ هزار بسته لوازم التحریر ویژه دبستان و دبیرستان با مشارکت گروه های جهادی به دانش آموزان مناطق محروم استان اصفهان تحویل شد.

اصغری با اشاره به اینکه ارزش هر بسته لوازم التحریر به قیمت عمده ۴۰۰ هزار تومان است که  ۱۰۰ زار تومان آن با مشارکت خیرین و گروه های جهادی و ۳۰۰ هزار تومان نیزاز طریق بنیاد احسان تامین شده است تصریح کرد:توزیع این بسته ها در مناطق مختلف استان اصفهان در قالب ارائه توسط گروه های جهادی به صورت عام و یا ارائه توسط قرارگاه عدالت آموزشی است .

۱۵ محله محروم  در اصفهان در لیست محرومیت زدایی و اجرای عدالت آموزشی قرار گرفته اند

وی با اشاره به اینکه ین بسته به دانش آموزان محروم در مدارس دولتی کم برخوردار اهداء میشود افزود: ۱۵ محله محروم  براساس سند ۲۰۲۰ در اختیار ستاد اجرایی فرمان برای محرومیت زدایی و اجرای عدالت آموزشی قرار گرفته اند که ۸ محله در اصفهان و ۷ محله دردیگر شهرستان ها قرار دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اصفهان اظهارداشت: محلات محروم  مشخص شده در سند ۲۰۲۰  در شهرهای اصفهان،آران و بیدگل،کاشان، نجف آباد،شاهین شهر،دولت آباد،فریدن، فریدونشهرو غیره هستند .

وی ادامه داد: امسال همچنین در شهرستان های خمینی شهر ۳۰۰ بسته لوازم التحریر،در فریدونشهر ۸۰۰ بسته، در بوئین و میاندشت ۲۰۰ بسته، در نائین۱۰۰ بسته و در اردستان نیز ۳۰۰ بسته لوازم التحریرتوسط گروه های جهادی  توزیع شده است.

زهرا نصیری