تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1036087
شنبه - 7 بهمن 1402 - 13:04
نگاهی به برنامه تلویزیونی «جام آرزوها»؛

در مسیر تحقق آرزوها

جام آرزوها عنوان برنامه‌ای است که این شب‌ها از شبکه نسیم در حال پخش است. این برنامه به بهانه برگزاری جام ملت‌های آسیا تولید شده و با همراهی تعدادی از افراد مشهور شرایطی را فراهم می کند که آرزوی تعدادی از کودکان را برآورده سازد. اجرای این برنامه بر عهده پژمان بازغی است که پیش از این برنامه، مجری کودک شو بود.

در مسیر تحقق آرزوها

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، جام آرزوها عنوان برنامه‌ای است که این شب‌ها از شبکه نسیم در حال پخش است. این برنامه به بهانه برگزاری جام ملت‌های آسیا تولید شده و با همراهی تعدادی از افراد مشهور شرایطی را فراهم می کند که آرزوی تعدادی از کودکان را برآورده سازد. اجرای این برنامه بر عهده پژمان بازغی است که پیش از این برنامه، مجری کودک شو بود.

 این برنامه برخلاف آنچه که تصور می‌شود ورزشی نیست و به غیر از چهرهای ورزشی از دیگر چهره‌ها را نیز برای حضور در برنامه دعوت به عمل آمده است. از جذابیت‌های این برنامه دکور جذاب و مصاحبه با چهره‌های مطرح خارجی است که در قالب گفتگو و پرسش و پاسخ دیده می‌شوند.

مصاحبه با مهمانان خارجی در قطر صورت گرفته و سؤالات متنوع و جذابی از آنها پرسیده می‌شود. این مهمانان همگی از چهره‌های مطرح ورزشی دنیا هستند که هواداران بسیاری در داخل کشور دارند. به نظر می‌رسد برگ برنده این برنامه برای جذب مخاطب همین مهمانان خارجی باشند که توانسته نقطه قوت آن محسوب شود.

گرچه حضور چهره‌های داخلی و نوع گپ و گفت با آنها نیز نقطه قوت برای این برنامه محسوب می شود.جام آرزوها برای جنبه تحقق بین المللی ثبت آرزوها از توپ ویژه جام جهانی ۲۰۲۰ بهره برده که بیش از ۲۰ چهره خارجی از جمله نیمار، فیگو و …آن را امضا کرده‌اند.

محوریت کلی این برنامه نمایش وحدت و انسجام برای کارهای گروهی است. دست اندرکاران این برنامه در نظر دارند که پویش خیریه مسئولیت اجتماعی بین المللی را راه اندازی کرده و همچنین با کاشت نهال برای هر یک از مهمانان این اقدام محیط زیستی را ترویج دهند. در اصل این اقدامات همه گواه این است که همواره در کارهای دسته جمعی و گروهی همدلی موج می زند و همین همراهی و همدلی سبب تحقق اهداف مورد نظر است. همانطور که اشاره شد هدف از این برنامه تحقق آرزوهای تعدادی از کودکان این مرز و بوم است که از بسیاری از امکانات محروم هستند.

از دیگر نقاط جام آرزوها حضور چهره عروسکی محبوب جناب خان دوست داشتنی است که هوداران بسیاری دارد. گرچه حضورش کم رنگ است ولی درجذب مخاطب تأثیر دارد. کل کل‌های جناب خان با پژمان بازغی و همان لحن و گفتگوهای خاصش شیرینی برنامه را دوچندان می‌کند. گرچه پژمان بازغی نتوانسته رابطه خوبی با او برقرار کند.همچنین در جام آرزوها با حضور مهمانان داخلی و خارجی بازی‌هایی انجام می‌شود و آرزوی بچه‌ها برآورده می‌شود.به طور کل تا اینجای کار جام آرزوها خروجی قابل قبولی داشته و تا حدودی در جذب مخاطب موفق بوده است.اما باید منتظر ماند و دید در ادامه آیا می تواند همچون برنامه های محبوب سال های گذشته از جمله خندوانه و یا دورهمی مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد یا خیر؟

نجمه کریمیان