به گزارش پایگاه خبری ربیع، ?مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از صرف بیش از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۱۵ قلم تجهیزات، ادوات و امکانات در زمینه های مختلف عملیاتی، اداری و … در دوره یک ساله خبر داد.

?محمدمسعود چایچی در نشست شورای اسلامی شهر که به ارائه گزارش عملکرد سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری کاشان اختصاص داشت با اشاره به میزان خرید تجهیزات در قالب دوره یک ساله منتهی به پایان تیرماه گذشته، گفت: خرید و تجهیز نمودن خودرو آتش نشانی ایسوزو ۱۸ تن و خودرو نجات ایسوزو ۲/۵ تن، خرید لباس ضد حریق، تجهیز وسایل کمک آموزشی و اداری ایستگاه شماره ۳ راوند، پمب آبکش ۶ اینچ، تکمیل ایستگاه شماره یک(بلوار شهید علی تبار)، خرید البسه، خرید موتور برق، تجهیزات نجات در ارتفاع شامل برانکارد، قرقره و کارابین، طناب استاتیک، خرید پمپ سه اینچ و تعمیرات اساسی پمپ های سازمان، خرید لباس های عملیاتی بادگیر و لباس نجات، اره بنزینی، کلاه ایمنی، سیستم ضبط مکالمات ستاد فرماندهی، خرید یک دستگاه خودرو پی‌کاپ، خرید تجهیزات سخت افزاری، نرم افزار و دوربین های مدار بسته و… از جمله ادوات و تجهیزات تأمین شده است.

?وی خاطرنشان کرد: قابل توجه اینکه مبلغ خرید تجهیزات و وسایل نقلیه اطفاء و امداد و نجات در۲۰ ماهه اخیر معادل چهار سال گذشته است.

?مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه پرداخت دیون سازمان در بازه مالی یک ساله به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال صورت گرفته است عنوان کرد: در بازه زمانی ۲۰ ماهه اخیر ضمن کاهش و صرفه جویی در برخی هزینه های جاری و اداری، نگاه ویژه ای به مباحث رفاه پرسنل و اصلاح فرآیند و تأمین سخت افزارها و نرم افزارهای لازم در بخش های مختلف و نیز خرید تجهیزات و امکانات و ادوات عملیاتی و امدادی شده است.

?به گفته وی، در راستای کاهش هزینه ها به میزان حدود ۱۵ میلیارد ریال در هزینه های سازمان صرفه جویی انجام گرفته است

?چایچی یادآور شد: در حال حاضر ۹۳ دستگاه شیر هیدرانت در سطح شهر کاشان و داخل محدوده شهری نصب می باشد انتظار می رود تا پایان سال جاری و طبق زمان بندی تعیین شده همه شیرهای هیدرانت برنامه ریزی شده با همکاری شرکت آب و فاضلاب کاشان در مکان های تعیین شده نصب و از این لحاظ به سطح استاندارد جهانی برسیم.

?وی در ادامه با اشاره به اینکه جانمایی ایستگاه های آتش نشانی دارای استانداردهای خاصی می باشد تا علاوه بر پوشش کامل محدوده شهری، خودروهای مستقر در این ایستگاه ها بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به محل حریق یا حادثه برسانند گفت: با توجه به معیارهای موجود و وضعیت فعلی محدوده خدمات شهری شهرداری کاشان و پیش بینی انجام شده از جهت گسترش شهر در آینده تعداد ۹ ایستگاه برای محدوده خدمات شهری در نظر گرفته شده است.

?چایچی اضافه کرد: بر این اساس، علاوه بر پوشش تمام محدوده شهری، ایستگاه های مجاور نیز توانایی هم پوشانی همدیگر را دارند و زمان استاندارد ۳ تا ۵ دقیقه برای رسیدن به محل حریق و حادثه در آن ها رعایت خواهد شد.

?وی، از در دستور کار قرار داشتن مباحثی چون هلی شات( پهباد) و ربات آتش نشان با همکاری تیمی از جوانان با استعداد و زبده و بومی دانشگاه کاشان نیز خبر داد.

?مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، پیگیری در جهت تاسیس دانشگاه علمی کاربردی آتش نشانی وخدمات ایمنی واحدکاشان را متذکر شد و افزود: وجود منابع انسانی ماهر و متخصص از مهمترین ابزارهای مدیریتی و سرمایه های سازمانی بوده ومدیران و مسئولین می توانند با بهره گیری از نیروی ماهر و توانمند، بیشترین و بهترین بازده و عملکرد را از مجموعه تحت مدیریت خویش حاصل کنند.

?چایچی تصریح کرد: در سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی که متولی تامین ایمنی شهروندان در تمامی نقاط کشور هستند از اصلی‌ترین وظایف و اهداف سازمانی موضوع ارتقاء سطح دانش و بینش فنی کارکنان از طریق ارائه آموزش های مختلف تخصصی درحوزه ایمنی (در شاخه های مختلف از جمله اطفاء حریق و امداد و نجات و…..) به پرسنل است.

?وی، با اشاره به اهمیت بسیار زیاد عوامل انسانی ماهر در کیفیت خدمات امدادی و ایمنی، یکی از اهداف اصلی سازمان آتش نشانی را برنامه ریزی های لازم جهت ایجاد مرکز آموزشی تخصصی در این حوزه عنوان کرد و گفت: در سال ۱۳۹۸ تاییدیه اولیه تاسیس دانشگاه توسط مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی صادر گردیده که در بهمن ماه سال جاری در سه رشته کاردانی اطفاء حریق، امداد و نجات شهری و اطفاء حریق ساختمان های بلند پذیرای دانشجو خواهد بود.