به گزارش پایگاه خبری ربیع، اصفهان در دو روز آینده میزبان شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و پوشاک است در همین رابطه، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار روزنامه ربیع گفت: اصفهان از۱۴ تا ۱۷ تیرماه سالجاری میزبان شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی، پوشاک و ماشین آلات است. احمد رضا طحانیان افزود: نمایشگاه نساجی  تا سال ۱۴۰۰ به‌ صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما با توجه به رشد و استقبال از این صنعت و ظرفیت بالای آن در استان، مقرر گردید هر ساله در تقویم نمایشگاهی اصفهان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شانزدهمین نمایشگاه نساجی و پوشاک اصفهان ۱۲۰ شرکت و واحد تولیدی و ارائه دهندگان خدمات مرتبط با این صنعت حضور دارند و این نمایشگاه یکی از شش نمایشگاه مهم نساجی می باشد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهن اظهارداشت: این نمایشگاه در فضایی به مساحت شش هزار مترمربع برپا می شود  و در نمایشگاه پیش رو مشارکت کنندگانی از استان‌های تهران، اصفهان، یزد، آذربایجان های شرقی و غربی، البرز، زنجان، مازندران و خراسان رضوی حضور دارند.

طحانیان  با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از نمایشگاه نساجی اصفهان به شرکت های اصفهانی اختصاص یافته، بیان داشت: ۸۰ درصد از حاضران در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی اصفهان را هم تولیدکنندگان و ۲۰ درصد آن را ارائه دهندگان خدمات تشکیل می‌دهند وی افزود: در این دوره از نمایشگاه، تولید، واردات و تعمیرات ماشین‌آلات و قطعات دوخت و نساجی؛ تولید و واردات انواع نخ، الیاف و انواع پارچه؛ رنگرزی پارچه و نخ، چاپ و تکمیل پارچه و طراحی و تولید پوشاک و منسوجات بسیار مورد توجه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان بوده است.

 وی ادامه داد: از ویژگی های برتر این دوره از نمایشگاه چهار روزه نساجی، برگزاری اولین جشنواره ملی طراحی منسوجات ایرانی و  سومین دوره میز نساجی کشور در حاشیه آن است که کمک بسیاری به رشد صنعت نساجی و ماشین آلات و صنایع وابسته  به آن می کند .

زهرا زرفشانی