به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی انجمن شعر و موسیقی مانوش، محمّدامین فردوسی شاعر، ترانه سرا و دکلماتور توانمند کشور در جمع اعضای انجمن ادبی مجموعه فرهنگی منتظران نور اصفهان، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر با انتقاد از عدم به کارگیری مجریان صاحب سبک اصفهانی در برنامه های موسیقی و ادبی گفت: در اصفهان قحط الرجال مجری نداریم!
وی ادامه داد: سال هاست که برنامه های ادبی و موسیقی نصف جهان توسط تعدادی از اسامی خاص اجرا می شود که اگرچه این مجریان گرامی شایسته ی احترام و برخی از آن ها اصالتا اصفهانی هستند اما چندین دهه است که پایتخت نشین شده اند و حضورشان در اصفهان، عرصه را برای دیده شدن و فعالیت مجریان جوان ناهموار کرده است.
فردوسی که در کارنامه ی هنری وی اجراهای مختلفی در سطح شهر، استان اصفهان و کشور دیده می شود با صراحت لهجه افزود: متأسفانه اصفهان، آشناکُش و غریب نواز است و وجود افراد ناکاربلد در بین اهالی ادبیات آن، شرایط را به این صورت رقم زده است تا شاهد کم لطفی نسبت به این قشر فهیم و کار آزموده باشیم.
وی با اشاره به وضعیت دشوار اقتصادی فعلی خاطر نشان کرد که بسیاری از این مجریان با دریافت ارقام نجومی حاضر به اجرای برنامه در نصف جهان می شوند و این در حالیست که مجریان اصفهانی با دریافت مبلغی معادل یک دهم این مبالغ نیز برای اجرا آمادگی کامل دارند.
فردوسی کلام خود را با خوانش بیتی از مولانا صائب تبریزی به پایان برد: «روزی که برف سرخ ببارد از آسمان / بخت سیاه اهل هنر، سبز می شود» و خواستار رسیدگی مسئولان نسبت به این موضوع شد.

محمد امین فردوسی