به گزارش پایگاه خبری ربیع، تیم دوچرخه سواری “غریب الغربا”سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در آستانه برگزاری آیین سنتی مذهبی قالی شویان مشهد اردهال بعد از ۱۰ روز رکاب زنی و طی مسیر یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر به شهر مشهد مقدس رسیدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مراسم استقبال از تیم دوچرخه سواری با حضور رئیس و دبیر هیات دوچرخه سواری استان خراسان رضوی، مهدی عباسی مدیر ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، نماینده آستان قدس رضوی و با حضور پرشور مردم و زائرین حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این تیم برای بیستمین سال متوالی است که در راستای ابراز ارادت مردم ولایت مدار کاشان،  بهره گیری از فرصت حضور در مسیر معنوی زیارت امام رضا(ع) مسیرکاشان تا مشهد را رکاب زدند تاضمن پاسداشت مقام والای امامزاده علی بن امام محمدباقر(ع)و همچنین گسترش فرهنگ ورزش همگانی، مشهد اردهال به عنوان کربلای ایران را به هم وطنان ایران اسلامی معرفی کنند.

در این رویداد فرهنگی ورزشی که از سه شنبه ۲ مهر ماه از گلزار شهدای دارالسلام کاشان و آستان امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد ارهال کاشان آغاز شد تیم دوچرخه سواری بعد از ۱۰ روز و عبور از استان های قم، تهران، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و رضوی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

 تیم دوچرخه سواری غریب الغربا سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با حضور در حرم مطهر رضوی، مهمان خوان با برکت امام رضا(ع) شدند.

 گفتنی است آیین سنتی و مذهبی قالی‌شویان مشهد اردهال که دسامبر ۲۰۱۲میلادی در فهرست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو به ثبت رسیده ، مراسمی است که همه ساله در دومین جمعه مهرماه مصادف با شهادت امامزاده سلطان‌علی بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود.

ابراهیم قربانی