به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد اعتدادی ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در حقوق شهروندی موضوعات مهم ثبت نام صحیح است و دوم اینکه والدین بیشترین اطلاعات را برای ثبت نام داشته باشند تا کمترین سوال و ابهام برای آنها پیش بیاید.

وی افزود: امروز مکلف کرده‌ایم که روسای آموزش و پرورش مناطق مختلف یک هم سویی و هم صدایی برخوردار باشند تا مشکلات ثبت نام حداقل شود؛ امروز آموزش و پرورش نیازمند کمک همه جامعه است و همه باید دست به دست هم دهند و به آموزش و پرورش کمک کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: شوخی هایی از جمله استعفاهایی که برای مدیر آموزش و پرورش می‌سازند خوب نیست، این نهاد جای مسائلی چون استعفا نیست و نباید درگیر حواشی شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی استان است، افزود: ضروری است که مردم با این نهاد همراه باشند تا بتواند از چالش‌های موجود به خوبی عبور کند.
اعتدادی در خصوص چگونگی وضعیت اخذ شهریه؛ تصریح کرد: موضوع اخذ نکردن وجه و اینکه چه کنیم که بیشترین رضایت را هنگام ثبت نام داشته باشیم برنامه‌های متعدد داشته‌ایم، با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه تاکید کرده‌ایم که مدیران واحد‌های آموزشی هنگام ثبت نام وجهی دریافت نکنند و تقاضا هم نکنند، اما سرانه به مدارس ناچیز پرداخت می شود، ولی از مردم درخواست می کنیم آموزش و پرورش را ببینند و کمک کنند.
** کمک اختیاری است و هیچ اجباری وجود ندارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: کمک اختیاری است و هیچ اجباری وجود ندارد؛ تاکید شده است هنگام ثبت نام وجهی دریافت نشود تا رضایت حاصل شود. پنج هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی داریم که ممکن است مشکلاتی هم برای آنها وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات آموزش و پرورش ملی است و ما در پرداخت سرانه دستی نداریم، تاکید کرد:ساعت ها با آقای انصاری معاون رییس جمهور و اعضای سازمان برنامه بودجه در خصوص مشکلات آموزش و پرورش اصفهان صحبت و آنها توجیه شده اند و امیدواریم سهمیه آموزش و پرورش را افزایش دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص وضعیت نیروهای این نهاد، گفت: این نهاد کمبود نیرو دارد و امسال از پتانسیل بازنشسته ها در آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد، چون با کمبود نیرو مواجه هستیم و باید بدانید که آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی استان است.
**سیاست آموزش و پرورش کاهش مدارس خاص است
اعتدادی تصریح کرد: سیاستی که امروز آموزش و پرورش دنبال می کند کاهش مدارس خاص است، آزمون های مدارس نمونه دولتی جمع شد، اما چیزی که ۲۰ سال رخ داده و برخی مدارس بلد شده‌اند را نباید انتظار داشته باشیم. ظرف یک یا دو سال جمع کنیم، تمام تلاش ما این است که مردم کمترین آسیب را ببینند. اگر اطلاع رسانی شود و مردم در جریان قرار بگیرند مشکلات کمتر می شود.
وی اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۷_۹۸ تعدادی کلاس به فضاهای هنرستان اضافه کرده‌ایم و آنچه هنرستان‌ها احتیاج دارند را تا حد امکان تامین کرده‌ایم، مردم از سال گذشته به سوی هنرستان ترویج شده اند و فضای مهارت آموزی در کشور رونق پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهانبا اشاره به لزوم نظارت همگانی بر انضباط مالی مدارس، تصریح کرد: خواسته آموزش و پرورش اصفهان از اهالی و اصحاب رسانه این است که در صورت مشاهده تخلفی در زمان ثبت نام و یا درخواست مدیر مدرسه از اولیا مبنی بر دریافت وجه نقد، مراتب تخلفات را به اطلاع روابط عمومی آموزش و پرورش برسانند.
**ثبت نام دوره متوسطه از نیمه خرداد شروع خواهد شد
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از شروع ثبت نام دوره های مختلف تحصیلی در نیمه خرداد خبر داد.
محمدرضا ناظم زاده در دومین نشست مطبوعاتی مسئولان آموزش و پرورش با اصحاب رسانه گفت: ثبت نام دوره ابتدایی در نیمه اول خرداد ماه و دوره متوسطه اول و دوم بعد از اعلام نتایج نیمه دوم تیرماه است.
وی ادامه داد: طبق ابلاغیه ارسالی به رؤسای نواحی و مناطق ادارات آموزش و پرورش دریافت هرگونه وجه برای ثبت نام به جز حق بیمه و کتب درسی ممنوع است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: عدالت آموزشی مدارس خاص  تابع قوانین خاص است و دانش آموزانی که وارد مدارس خاص می شوند باید شرایط خاص داشته باشند.

ناظم زاده به رویکرد جدید برنامه راهبری مدرسه محوری اشاره کرد و گفت: در این برنامه همه عوامل مدرسه از قبیل مدیر، شورای دبیران، انجمن اولیا و مربیان و دانش آموزان در تصمیم گیری مدرسه دخالت داشته و ادارات نقش نظارتی را بر عهده می گیرند.

**پیش ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق ورود به سامانه سجا
در ادامه نشست خبری، مسئول ثبت‌نام مدارس شاهد استان اصفهان با اشاره به دستور وزارت آموزش و پرورش برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مدارس، اظهار داشت: پیش ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق ورود به سامانه سجا به نشانی http://saja.medu.ir صورت می‌گیرد که پس از اتمام ثبت‌نام دانش‌آموزانی که امتیاز لازم را کسب کرده‌اند تا یک هفته از طریق اطلاع‌رسانی مدارس به آنان، مدارک خود را برای ثبت‌نام تحویل خواهند داد.
اکبری افزود: جامعه هدف مدارس شاهد فرزندان ایثارگران، آزادگان و جانبازان هستند ولی در صورت گنجایش مدارس شاهد، فرزندان فرهنگیان و مردم عادی هم با توجه به امتیازات خود می‌توانند ثبت‌نام کنند.
**۱۶ هزار نیرو برای سال تحصیلی ۹۸ نیاز داریم
در ادامه این نشست غلامحسین سخایی  معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: در سال گذشته ۱۱۰۰ معاون مدرسه و معلم بهداشت را به ناچار کم کرده‌ایم تا توانستیم سال تحصیلی را شروع کنیم.
معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در سال تحصیلی پیش رو نیز علاوه بر آن تعداد سه هزار معلم نیز بازنشسته می‌شوند که نشان از مشکلات نیروی انسانی در نهاد آموزش و پرورش استان دارد.
وی خاطر نشان کرد: تلاش همه دوستان این است که مشکل نیروی آموزش و پرورش استان اصفهان حل شود و ردیف استخدامی برای آن ببینند. کسری آموزش و پرورش استان اصفهان در سال تحصیلی پیش رو ۱۶ هزار نفر خواهد بود.
**هیچ مدرسه اوقافی تخلیه نشده است
سیدمحمد میرپور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه این نشست در خصوص وضعیت مدارس استیجاری به خصوص مدارس استیجاری اوقاف، اظهار کرد: بابت بحث مشکلات اعتباری متاسفانه اجاره متولیان را نتوانسته ایم پرداخت کنیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: آموزش و پرورش دو متولی دارد؛ یکی متولیان خاص هستند و یکی هم اوقاف است که مدرسه اجاره می دهد، در حال حاضر با اداره اوقاف در این خصوص رایزنی شده است و درخواست کرده ایم وزارت خانه این مشکل را حل کند.
وی تاکید کرد: هیچ مدرسه اوقافی تخلیه نشده است، ۸۹ فضا و ۷۰۰ کلاس درس خطر آفرین در استان وجود دارد. در کل ۹۴۸۶ کلاس باید به صورت تخریب- بازسازی وارد چرخه شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۸ کل دانش آموزان ابتدایی بیش از ۴۹۷ هزار،  متوسطه اول بیش از ۲۴۸ هزار و متوسطه دوم بیش از ۱۷۸ هزار نفر هستند و در کل ۹۲۰ هزار و ۵۳۲ دانش آموز در سال تحصیلی ۹۸ به مدرسه می‌روند که ۶۴ هزار نفر از آنها کلاس اولی هستند.
**۵۲ هزار و ۸۶۰ دانش آموز تبعه داریم
همچنین در این نشست شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۵۲ هزار و ۸۶۰ دانش آموز تبعه داریم که ۷۰ درصد آنها در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند.
در حال بروز رسانی…