به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، ایرج مظفر ظهر امروز پنجشنبه_ ۲۹ فروردین ۹۸_ در آیین آغاز عملیات اجرایی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان اظهار کرد: این پروژه بزرگترین پروژه تاریخ فعالیت شهرداری اصفهان به شمار می‌رود که مدیریت شهری برای اجرای آن اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره حلقه حفاظتی ترافیکی شهر گفت: از سال‌های ۷۳ تا ۷۹ مطالعات زیادی در خصوص حلقه حفاظتی شهر انجام شده بود و سال ۷۹ مصوبه شورای عالی برنامه ریزی استان را دریافت کرد و این مصوبه به تمام شهرداری‌ها و شهرستان‌های مرتبط از سوی استاندار وقت ابلاغ شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: از آن زمان تا سال گذشته که به طور جدی عملیات احداث حلقه حفاظتی شهر در دستور کار قرار گرفت و آغاز شد، اقدامات برای حلقه حفاظتی تنها در حد مصوبات و جلسات اداری باقی مانده بود.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید شهری اصفهان در سال ۹۶ برای احداث حلقه حفاظتی وارد عمل شد، خاطرنشان کرد: حلقه حفاظتی شهر ۷۸ کیلومتر طول مسیر دارد که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر و مابقی از شهرهایی همچون برخوار، خمینی شهر، دولت آباد، خورزوق، درچه و ابریشم عبور می‌کند.

مظفر ادامه داد: باتوجه به مشکلات شمال شرق اصفهان برای اتصال حلقه حفاظتی و حذف مشکلات ترافیکی آن مقرر شد شهرداری اصفهان به کمک سایر شهرهایی که از نظر بودجه امکان آزادسازی ندارند، برود تا ادامه بلوار فرزانگان به تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه اردستانی متصل و معضل چندین ساله ساکنان شمال شرق برطرف شود.

وی با بیان اینکه آذرماه سال گذشته تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی کلنگ زنی شد، گفت: عملیات احداث این پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته و طبق برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه حلقه حفاظتی شهر، ۳۳ تقاطع غیر همسطح بزرگ در مسیر خود دارد، اظهار کرد: عرض این حلقه حفاظتی ۷۶ متر است که متناسب با عبور از محل‌های مختلف براساس مطالعات معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری و همچنین معاونت شهرسازی و معماری براساس نقشه‌های ابلاغ شده اجرایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای آزادسازی مسیر حلقه حفاظتی نیاز به همکاری مردم داریم و درصدد هستیم تا پنج سال آینده این رینگ راه‌اندازی شود.