فاطمه براتی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، متخصص عفونی و رئیس شبکه باز پدید و نو پدید کشور بابیان اینکه درمان اختصاصی برای بیماری سرخک وجود ندارد، گفت: بیشتر درمان این بیماری علامتی و حمایتی است.

آمیتیس رمضانی در گفت‌وگو با ربیع با اشاره به اینکه بیماری سرخک را با توجه به نوع ضایعه و نحوه گسترش ضایعات پوستی در بدن می‌توانیم از سایر بیماری‌هایی که افتراق که با تب و ضایعات و بثورات پوستی مانند آبله مرغان همراه است افتراق دهیم، اظهار کرد: چهار روز پیش از اینکه ضایعات پوستی نمایان شوند و چهار روز پس از ضایعات پوستی این بیماری سرایت بسیار بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اغلب به صورت تنفسی است بنابراین تنها راهی که افراد می‌توانند از ابتلا جلوگیری و پیشگیری کنند تزریق واکسن است، بنابراین افرادی که قصد سفر دارند یا در سفر هستند اگر با موردی روبه رو شدند که ضایعات پوستی دارد باید از تماس و نزدیک شدن اجتناب و خودداری کنند و کسانی که دچار ضایعات پوستی می‌شوند باید توجه به مسری بودن بیماری به محض ظاهر شدن علایم باید از اعضای خانواده جدا شوند برای اینکه از مبتلا شدن افراد جلوگیری شود فرد مبتلا باید در منزل استراحت کند.

رئیس شبکه باز پدید و نو پدید کشور بابیان اینکه درمان اختصاصی برای بیماری سرخک وجود ندارد، گفت: بیشتر علامتی و حمایتی است.

وی افزود: براساس نوع علائم مانند: تب، گلو درد و ضایعات پوستی که فرد دارد ممکن است پزشک معالج دارو تجویز کند برای اینکه علائم کاهش یابد و برای بهبودی باید بیمار مایعات میل کند و تا پایان یافتن علائم بیماری در منزل استراحت کند.

فاطمه براتی