به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازمهر،محمدعلی نجفی پیش از ظهر شنبه در نشست بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به چالش‌های موجود در بازار ارز، اظهار کرد: منشأ این چالش‌ها روانی است و پشت این ناآرامی‌ها، اتاق فکر دشمنان است.

وی در ادامه بابیان ‌اینکه تمام واحدهای خصوصی و دولتی که تحت تأثیر چالش‌های بازار ارز قرارگرفته‌اند، می‌توانند پیشنهادهای خود را برای بیرون آمدن از این موانع مطرح کنند، عنوان کرد: موارد مطرح‌شده، به دولت انتقال داده می‌شود.

استاندار البرز بابیان اینکه واردات کالاهای خارجی درروند مصرف شهروندان تغییر ایجاد کرده است، افزود: استان البرز می‌تواند در خصوص نساجی به‌عنوان یک برنو در کشور مطرح شود. به همین منظور درصدد هستیم، صنعت نساجی را دوباره راه‌اندازی کنیم. برای احیاء صنعت نساجی باید جلسات تخصصی مختلفی برگزار شود.

دولت به دنبال افزایش درآمد در کشور است

وی با تأکید بر لزوم فعالیت بیشتر تشکل‌های خصوصی و تعاونی‌ها، بیان کرد: برخی مواقع بانک‌ها برای عدم ارائه تسهیلات به واحدهای تعاونی، حق‌دارند چراکه این واحدها بازپرداخت نداشته‌اند.

نجفی با اشاره به ظرفیت موجود در صنعت نساجی، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شهرک نساجی استان البرز در دستور کار قرارگرفته است.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه دولت به دنبال افزایش درآمد در کشور است، تأکید کرد: در نظر داریم مصوبات را به‌گونه‌ای اجرایی کنیم که نتایج آن برای مردم ملموس باشد.

استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده یکی از دغدغه‌های این استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: رشد جمعیتی استان البرز با امکانات این استان متناسب نیست به همین منظور از اتاق بازرگانی می‌خواهیم برای توسعه زیرساخت‌های البرز از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کند.