به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از خراسان/ دخترم کلاس پنجم است و چند روز پیش گفت دیگر نمی‌خواهد به مدرسه برود. باید چه کار کنم؟ اصرارهایم هم دیگر فایده ای ندارد. دختر خوبی است، هر روز در خانه می‌ماند و به من در خیاطی کمک می‌کند. بعد از چهار هفته اول سال تحصیلی تا امروز دیگر مدرسه نرفته است. چه کنم؟

مخاطب گرامی، سوالی را که مطرح کردید نیاز به بررسی دقیق یک مشاور متخصص دارد و لازم است حتما این موضوع را جدی بگیرید تا علل آن بررسی شود. اصرار به تنهایی در چنین مسئله مهمی کافی به نظر نمی‌رسد و آینده دخترتان در گرو تصمیم امروز شماست. در ادامه نکاتی به شما پیشنهاد می‌شود.
او را روی دنده لجبازی نیندازید
از سرزنش و توهین به فرزند خود به این دلیل که چرا مدرسه نمی‌رود، بپرهیزید. این دو رفتار منفی، هم اعتماد به نفس فرزند شما را پایین می‌آورد و هم ممکن است او را روی دنده لجبازی بیندازد. با این حال، قاطع اما با لحنی مهربان به فرزندتان بگویید که نمی‌تواند با کوچک‌ترین بهانه‌ای مدرسه رفتن را تعطیل کند.
مدرسه نرفتن نباید برایش شیرین شود
شرایطی را فراهم کنید تا روزهایی که فرزندتان به دلایل نامعقول در خانه می‌ماند و به مدرسه نمی‌رود، به او خوش نگذرد. برای مثال در چنین روزهایی از بازی، تماشای کارتون و سرگرمی محرومش کنید تا مدرسه نرفتن برایش شیرین نشود.
عوامل آزاردهنده بودن مدرسه را کشف کنید
خیلی دوستانه و صمیمانه از او بخواهید تا اتفاقات شیرین و تلخی را که تا به حال در مدرسه و کلاس برایش اتفاق افتاده است، برای شما تعریف کند. سعی کنید متوجه شوید چه عواملی در مدرسه او را آزار می‌دهد. می‌توانید با همراهی فرزندتان، فهرستی از آن چه در مدرسه خوشایند اوست و آن چه دوست ندارد، تهیه کنید. در ادامه روی تک تک موارد درنگ کنید و از او بپرسید چرا این مورد خوشایند یا ناخوشایند اوست؟
آیا مشکلش ضعف درسی است؟
اگر دلیل بی‌علاقگی فرزند شما به مدرسه، ضعف درسی اوست، با او حتماً در خانه کار کنید تا با آمادگی کافی سر کلاس درس حاضر شود. با این کار، شما اضطراب او را در خصوص خجالت کشیدن و تنبیه شدن در کلاس، درمان می‌کنید و شاید به مرور، نظرش درباره مدرسه تغییر کند. همچنین اگر کسی در مدرسه او را مسخره، تهدید یا اذیت می‌کند، دلیل این کارش را متوجه شوید و با کمک معلم و مسئولان مدرسه، این موضوع را برطرف کنید. بار دیگر تاکید می‌کنم از کنار این موضوع بی‌توجه نگذرید و به کمک کردن‌هایش در خیاطی دل خوش نکنید چراکه درس خواندن، آن هم در این سن مهم‌تر از هر کار دیگری برای او به نظر می‌رسد.