پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1033795
دوشنبه - 6 آذر 1402 - 09:05

دخالت ناتمام آرایشگران در امور پزشکی!

امروزه تب زیبایی بسیاری را مبتلا کرده و بازار خدمات زیبایی حسابی داغ است و درآمدهای کلانی را نصیب خدمات دهندگان می‌کند. صف مشتاقان زیباتر شدن چنان طویل است که گویی مردم از چهره خود ناراضی‌اند و در پی صورتی بدون نقص و زیبا هستند. همین امر سبب شده به جز پزشکان زیبایی افراد دیگری نیز وارد این بازار شوند و حسابی از آب گل آلود ماهی بگیرند.

دخالت ناتمام آرایشگران در امور پزشکی!

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امروزه تب زیبایی بسیاری را مبتلا کرده و بازار خدمات زیبایی حسابی داغ است و درآمدهای کلانی را نصیب خدمات دهندگان می‌کند. صف مشتاقان زیباتر شدن چنان طویل است که گویی مردم از چهره خود ناراضی‌اند و در پی صورتی بدون نقص و زیبا هستند. همین امر سبب شده به جز پزشکان زیبایی افراد دیگری نیز وارد این بازار شوند و حسابی از آب گل آلود ماهی بگیرند. از جمله این افراد برخی آرایشگران پزشک نما هستند، که حالا به جز امور آرایشی و پیرایشی خود را متخصص در کارهای زیبایی می‌دانند و با تبلیغات اغواکننده و جذاب بسیاری از افراد ساده لوح را فریب داده و روانه سالن‌های زیبایی می‌کنند.

از بوتاکس و تزریق ژل و فیلر گرفته تا لیزر و مزوتراپی، لیفت، فیکانتور و….. همه و همه در این آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. جالب اینکه نه تخصصی در میان است و نه تضمینی. فقط اینکه آرایشگران از این طریق درآمدهای بسیاری را کسب می‌کنند و از نظر درآمدی گوی سبقت از پزشکان را گرفته‌اند و تخلفاتشان همچنان ادامه دارد. نکته بعدی اینکه کسی که در نتیجه این اقدامات غیر قانونی آسیب می‌بیند مشتری است که هم پولش را از دست می‌دهد و هم از آثار مخرب خدمات غیر اصولی زیبایی بهره مند می‌شود.

بدین ترتیب آرایشگران پای در کفش پزشکان گذاشته‌اند و چنان اعتماد به نفسی دارند که از هر پزشکی مهارت بیشتری دارند. از طرفی هم کار خود را با بیان اینکه چندین دوره و کلاس تزریق و …رفته اند و مدرک گرفته اند توجیه می‌کنند. غافل از اینکه این اقدامات از ریشه اشتباه است. نکته تأسف انگیز در این ماجرا این است که گرچه از نظر قانون این اقدامات غیر قانونی و تخلف است ولی مثل اینکه گوش آرایشگران به این حرف‌ها بدهکار نیست و طمع کسب درآمدهای میلیونی از این خدمات گوششان را کر کرده است.

 البته این برمی گردد به ضعف قانونی درباره این مسئله که اقدامات جدی در برخورد با این متخلفان انجام نمی‌شود. البته کوتاهی اتحادیه‌های آرایشگری نیز کاملاً واضح است چرا که اگر برخورد جدی صورت می‌گرفت به این حد شاهد فعالیت‌های غیر قانونی آرایشگران نبودیم. حالا در این میان چه کسانی از این ضعف نظارتی نفع می‌بیند خدا می‌داند و بس.

اما آنچه که مردم باید از آن آگاه باشند اینکه انجام هر نوع اقدامات زیبایی در آرایشگاه‌ها غیر اصولی است و این اقدامات باید توسط پزشک متخصص صورت پذیرد. چرا که این امور به مهارت و تخصص نیاز دارد و انجام آن از سوی افراد غیر حرفه‌ای عوارض جدی بهداشتی در پی خواهد داشت. لذا با توجه به اهمیت این موضوع و رشد روزافزون اقدامات زیبایی در مراکز غیر حرفه‌ای از جمله آرایشگاه‌ها باید قوانین بازدارنده برای این افراد ایجاد شود تا دیگر کسی جرات به چنین اقداماتی نداشته باشد. بنابراین وزارت بهداشت باید برای پیگیری و به ثمر رسیدن این قوانین تلاش نموده تا دیگر شاهد دخالت آرایشگران در امور پزشکی نباشیم.

نجمه کریمیان