به گزارش پایگاه خبری ربیع، از بهمن ۸۳ که شهریار با ثبت هشتاد و هفتمین گل ملی خود موفق شد از پوشکاش پیشی بگیرد و عنوان آقای گل جهان را به خود اختصاص بدهد، همه در انتظار شکسته شدن دوباره این رکورد بودند.

علی دایی ستاره اردبیلی فوتبال ایران و قاره آسیا این روزها باز هم نام و چهره اش در صدر اخبار رسانه های معتبر فوتبال دنیا قرار گرفته است. دلیل این اتفاق به تلاش های کریستیانو رونالدو کاپیتان مشهور پرتغال و سوپراستار دو دهه فوتبال باشگاهی جهان برای رسیدن به آخرین رکوردی است که امکان دارد در دوران فوتبال حرفه ای خود بتواند به آن برسد، شکستن رکورد گلزنی علی دایی از ایران و رسیدن به عنوان آقای گلی جهان در رده ملی.

شهریار ایران از روزی که در سال ۱۳۷۲ شمسی و ۱۹۹۳ میلادی پیراهن تیم ملی را برتن کرد به یکی از بهترین های تیم ملی در خط حمله تبدیل شد. علی دایی در جام اکو توانست اولین گل ملی خود را در بازی با تایوان در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ (چهارم تیرماه ۱۳۷۲) در دوران هدایت علی پروین به ثبت برساند و از آن روز به یکی از انتخاب های اصلی مربیان تیم ملی در خط حمله تبدیل شود.

بیش از ۱۳ سال پوشیدن پیراهن تیم ملی باعث شد تا دایی ۱۴۹ بازی ملی در کارنامه خود به ثبت برساند و در این بازی ها با ۱۰۹ گل زده نام خود را به عنوان آقای گل جاودانه کند. این رکورد نزدیک به ۱۳ سال دست نخورده باقی ماند تا این که CR7 پرتغالی ها از ابتدای سال ۲۰۱۹ یورش جدیدی برای شکستن این رکورد و رسیدن به آخرین عنوان فردی در فوتبال ملی جهان را آغاز کرد.

علی دایی که خود یک بار سال ۱۳۸۳ به این رکورد یورش برد و موفق شد در بهمن ماه ۱۳۸۳ با ثبت گل ۸۷ ملی عنوان آقای گلی جهان را از پوشکاش مجارستانی برباید در واکنش به تلاش اخبر کریستیانو رونالدو مدعی شد رکورد برای شکسته شدن است و اطمینان دارد که ستاره پرتغالی می تواند این رکورد را بعد از سال های طولانی جابه جا کند. ۱۸ فوریه ۲۰۰۴ (بهمن ماه ۱۳۸۳) در ورزشگاه آزادی تهران دایی موفق شد در جریان برد ۳-۱ برابر قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ این موفقیت بزرگ را جشن بگیرد و برای ۱۵ سال حاکم مطلق آقای گل های جهان شود.

اما حالا کریس رونالدو با ثبت نود و نهمین گل ملی خود در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ مقابل لوگزامبورگ دوباره در صدر اخبار جابه جایی عنوان آقای گلی جهان قرار گرفته است تا جایی که رسانه های معتبر دنیا از جمله بلیچرریپورت به همین بهانه به بررسی آمارهای گلزنی مرد سال سابق فوتبال جهان و یکی از دو سوپراستار این روزها پرداخته و به تفکیک تعداد گل های ملی کاپیتان پرتغال را منتشر کرد. با انتشار این آمار مشخص شد کریس رونالدو در سال ۲۰۱۹ بیشترین آمار گلزنی در پیراهن تیم ملی را ثبت کرده و باانگیزه ای دوچندان به رکورد ستاره سابق فوتبال ایران و آسیا یورش برده است.

با انتشار آمار گلزنی های ملی رونالدو مشخص شد این ستاره پرتغالی در سال ۲۰۱۹ با ۱۴ گل، بالاترین آمار ممکن را به ثبت رسانده است تا تعداد گل های ملی خود را به عدد ۹۹ برساند و اختلافش با علی دایی به ۱۰ گل برسد. رونالدو با گلی که دیشب وارد دروازه لوکزامبورگ کرد هم یک گام دیگر به آقای گل جهان نزدیک شد هم بالاترین آمار گلزنی ملی را به نسبت ۱۳ گل  سال ۲۰۱۶ به ثبت رساند.

علی دایی آخرین بار که موفق به گلزنی شد در سال ۲۰۰۵ و در بازی دوستانه با کاستاریکا بود که یکی از سه گل ایران در برتری مقابل حریف را به نام خود ثبت کرد. آن روز دایی با ۳۷ سال سن به عنوان کاپیتان ایران راهی جام جهانی ۲۰۰۶ شد به این امید که بتواند صد و دهمین گل ملی را تجربه کند اما اتفاقات آلمان برای شهریار چندان خوشایند پیش نرفت تا وداع او با بازی های ملی در حسرت گلزنی در جام جهانی رقم بخورد.

اما حالا کریس رونالدو این فرصت را دارد در سی و چهارمین سال زندگی حرفه ای خود هم در بازی های دوستانه باقیمانده تا یورو ۲۰۲۰ هم در مرحله نهایی این تورنمنت معتبر اروپا آمار گلزنی های خود در رده ملی را افزایش داده حتی بالاتر از ستاره ایران آخرین عنوان فردی باقی مانده را نیز به نام خود ثبت کند که تنها باید منتظر گذر زمان ماند و دید این اتفاق در چه مقطعی رقم می خورد، اتفاقی که شاید طرفداران متعصب فوتبال ایران چندان راغب به عملی شدن آن نباشند چون با نام دایی هنوز هم فوتبال ایران در دنیا سر زبان ها قرار دارد.