به گزارش پایگاه خبری ربیع، زنگ ترافیک مدرسه با تردد بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان اصفهان به صدا در می‌آید.
در نشست ستاد مهر سال تحصیلی ۹۸-۹۷ که با حضور معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی و مدیر نظارت بر تاکسیرانی با خبرنگاران برگزار شد، اهم برنامه‌های ستاد مهر تحصیلی برای ساماندهی تردد دانش‌آموزان تشریح شد.
گشت ۹ اکیپ بازرسی در نیمه اول مهر
علیرضا صلواتی معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به تشدید سفرهای منظم و نامنظم تحصیلی و کاری با شروع مهر، بیان داشت: از ابتدای مهر، ۲۰ درصد به حجم سفرهای شهری اضافه می‌شود و به منظور جلوگیری از بروز هرج و مرج، سازمان‌های
حمل و نقل بار، کالا و مسافر، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پلیس راهور در راستای ایمن‌سازی تردد، خط‌کشی معابر، خطوط جدید در مناطق ۱۵ گانه تلاش می‌کنند و امسال اتفاق متفاوت‌تر، تکمیل خط یک مترو است که می‌خواهیم حمل و نقل همگانی با مترو را تعریف کنیم.
صلواتی اعلام کرد: بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز در اصفهان با تاکسی‌های شخصی تردد می‌کنند و هدف ما ترغیب دانش‌آموزان به استفاده از دوچرخه، مترو، اتوبوس و پیاده‌روی است.
وی با اشاره به برنامه کاهش زمانی مترو از ۱۰ دقیقه به ۸ دقیقه، افزود: باید جابه‌جایی ۵۳ هزار مسافر مترو را به ۱۰۰ هزار نفر افزایش دهیم که یکپارچه‌سازی خطوط، استقرار ایستگاه‌های دوچرخه و پارکینگ در کنار ایستگاه‌های مترو برنامه‌ریزی شده است.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از فعالیت ۹ اکیپ گشت بازرسی از ۳۱ شهریور تا ۱۵ مهر از ۶ صبح تا ۱۴ و از ۱۷ تا ۲۰ خبر داد
و گفت: به طور ۲۴ ساعته از طریق مرکز کنترل ترافیک، اعمال قانون می‌شود. صلواتی از هماهنگی با آموزش و پرورش برای نواخته شدن زنگ ترافیک خبر داد و اظهار کرد: پلیس مدرسه، آموزش‌های ترافیکی و ایستگاه‌های دوچرخه در مدارس راه‌اندازی می‌شوند، در حالی که ممنوعیت استفاده از موتورسیکلت به‌ویژه در مدارس حاشیه شهر به طور جدی دنبال می‌شود.
وی با بیان آنکه همه خودروها و سرویس‌های مدارس دارای معاینه فنی و بررسی صلاحیت هستند، افزود: روزانه ۵۰ هزار تومان، جریمه خودروهای سبک و سنگین فاقد برگه معاینه فنی است.
جابه‌جایی ۷۲ هزار دانش‌آموز با سرویس
هادی منوچهری، مدیرعامل تاکسیرانی با اشاره به جایگاه سوم دانش‌آموزان اصفهانی در استفاده از سرویس، از تردد ۷۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی توسط ۵۰ شرکت حمل و نقل وابسته به تاکسیرانی خبر داد.
وی راه‌اندازی نرم‌افزار سرویس مدارس به صورت پایلوت و رونمایی از فرم یکسان پوشش برای آقایان را دو اتفاق خوب عنوان کرد و افزود: ارتقاء کیفیت و ایمنی سرویس‌ها مدنظر است.
منوچهری یادآور شد: ۱۰ هزار خودرو در سرویس مدارس هستند که البته تعدادی شخصی هستند و برنامه‌های آموزش و بازآموزی برای آنها اجرا می‌شود.
وی تأکید کرد: ظرفیت تعریف‌شده برای سرویس مدارس ۴ نفر است؛ ولی در مقاطع دبستان و گاهی به دلیل مقرون به‌صرفه نبودن، رانندگان تعداد بیشتری را سوار می‌کنند.
منوچهری، تاکسی اینترنتی را دورنمای سازمان تاکسیرانی اعلام کرد و افزود: منتظر مصوبه شورای شهر هستیم.
اتصال خطوط اتوبوس به ایستگاه مترو
قدرت افتخاری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی استان اصفهان و عضو ستاد مهر اعلام کرد: بیش از ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس تحت نظارت شرکت واحد به جابه‌جایی ۶۵۰ هزار مسافر می‌پردازند و شاهد افزایش ۳۵ درصدی مسافر در سامانه تندرو هستیم.
وی از تعامل با آموزش و پرورش برای سرویس‌های ویژه دانش‌آموزی صحبت کرد که در ساعات پیک تردد دانش‌آموزی، فقط دانش‌آموزان را جابه‌جا کنیم. همچنین، استفاده از بلیت‌های تخفیف‌دار دانش‌آموزی، اصلاح و برنامه‌ریزی خطوط در مناطقی با مدارس بیشتر و حذف توقف‌های زائد، سرویس‌دهی به راهبران اتوبوس و بهره‌برداری از سیستم مدیریت جامع ازجمله اقدامات شرکت واحد برای سهولت در حمل و نقل است.
قدرت افتخاری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی استان اصفهان و عضو ستاد مهر از افزایش ۲۰۰ کیلومتری خطوط اتوبوسرانی و افتتاح خط ۷۱ و خطوط دیگر، توسعه و اصلاح خطوط، کاهش تعداد دفعات سوار و پیاده شدن و خروج بیش از ۷۰ دستگاه اتوبوس فرسوده از ناوگان در حاشیه شهر خبر داد.
افتخاری با اشاره به توافقاتی برای اتصال خط اتوبوس به ایستگاه مترو، افزود: مسافران بهارستان می‌توانند به سیستم قطار شهری و سایر نقاط شهر متصل شوند.
مدیرعامل اتوبوسرانی با بیان رویکرد مشتری‌مداری شرکت واحد، از راه‌اندازی سایت اتوبوسرانی در پاییز به منظور اطلاع مسافران از موارد مختلف خبر داد و تصریح کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ سرویس دربستی دانش‌آموزی داریم و مراکز می‌توانند سرویس‌های خود را از شرکت واحد درخواست کنند. افتخاری با ابراز تأسف از ۳ برابر شدن قیمت اتوبوس و کمبود و نبود قطعات، افزود: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در انتظار بازسازی هستند.
وی توقف طولانی‌مدت و روشن ماندن اتوبوس‌ها در مبادی و مقاصد را ناشی از فرسودگی اتوبوس‌ها عنوان کرد.