به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، فرشید علیزاده، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان البرز ظهر امروز در آئین افتتاح ششمین المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای متمرکز استانی که در مدرسه دخترانه شهید تیمسار فلاحی برگزار شد، المپیاد را شمایی کوچک از المپیک عنوان‌کرد و گفت: در المپیک افرادی برای برگزاری رقابت‌های تعریف‌شده گردهم می‌آیند؛ امروز المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای مورد اهتمام جدی بسیاری از مدیران مدارس البرز است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان البرز بیان کرد: در این راستا برگزاری المپیاد ورزشی فرصتی را برای همدلی میان اولیا و آموزشگاه، دبیران و دانش‌آموزان و آموزشگاه و دستگاه‌های برون سازمانی فراهم می کند. تنها برگزاری افتتاحیه‌ها و اختتامیه‌های ورزشی سیاست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت نیست بلکه این‌ها مقدمه ای برای اجرای رقابت‌های درون‌مدرسه‌ای براساس ظرفیت‌ها و امکانات مدارس هستند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به شناسایی استعدادها و با بیان اینکه رویکرد معاونت تربیت‌بدنی مدرسه‌محوری است یعنی تمام فعالیت‌ها باید درون مدرسه صورت گیرد، افزود: پس از این افتتاحیه‌ها مسابقات ورزشی گوناگونی برای تحقق شعار «دانش‌آموز فعال، مدرسه شاد، جامعه سالم» برگزار می‌شود؛ مدارس زمانی فعال می‌شوند که فرصت‌های شناسایی استعدادها افزایش یابد.

علیزاده با اشاره به فراگیرشدن فعالیت‌ها و مشارکت تعداد بیشتری از دانش‌آموزان در مسابقات ورزشی اظهار کرد: برگزاری المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای تحرک و فعالیت فیزیکی و نیز شناسایی استعدادها داشته باشد. هدف آموزش‌وپرورش استان البرز از برگزاری المپیادهای مختلف، شناسایی و انتخاب نخبگان و هدایت آن‌ها به کانون‌های تخصصی ورزشی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان البرز با بیان اینکه در سال‌های گذشته تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای بیشتر از هدف انتظار تعیین‌شده توسط وزارت آموزش‌وپرورش بود، اذعان کرد: مقرر شده بود ۱۴۸ هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش المپیاد درون‌مدرسه‌ای قرار گیرند اما بیش از ۲۰۰ هزار نفر به صورت داوطلب در آن شرکت کردند.

وی ادامه‌داد: امسال نیز مقرر شد ۱۵۵ هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش این المپیاد قرار گیرند اما تجربه سال‌های گذشته ثابت کرده که تعداد بیشتری در این المپیاد حضور پیدا می‌کنند و بیش از ۲۰۰ هزار شرکت‌کننده خواهیم داشت. در سال‌های گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ مدال، حدود ۸۰ جام قهرمانی و بیش از ۱۴ کاپ اخلاق توسط دانش‌آموزان البرزی در مسابقات کشوری کسب شد.

انتهای پیام/پ۲/۱۱۰۵/س