به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، فردا مصادف با ۹ ذی‌الحجه است؛ روزی در فرهنگ دینی ما بسیار پرفضیلت بوده و دعا و استغفار از بابرکت‌ترین فضیلت‌هاست. در این روز که به آن عرفه می‌گویند، خواندن زیارت امام حسین (ع) و دعای روز عرفه جایگاه ویژه‌ای دارد.

روز عرفه روز آغاز مناسک حج است. حج‌گزاران در این روز در صحرای عرفات گرد هم می‌آیند و ضمن دعا و استغفار، از توفیق در ادای فریضه مهم حج شکرگزاری می‌کنند. نظر به اهمیت این روز، ادعیه و مناجاتی ویژه آن از معصومین و بزرگان دینی نقل‌شده است.

جوانان علاقه بیشتری به این مراسم نشان می‌دهند. مراسم روز عرفه با حضور جمعیت گسترده جوانان در سراسر شهر برقرار است و از این قافله دانشگاه‌ها نیز عقب نمانده‌اند. طبق روال سال‌های گذشته دانشگاه پیام نور بجنورد بار دیگر میزبانی مراسم روز عرفه را در بین دانشگاه‌های بجنورد بر عهده دارد.

حسین جهانی، دبیر هیئت دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد با اعلام خبر برگزاری مراسم روز عرفه در دانشگاه پیام نور بجنورد اظهار کرد:  این برنامه ۲۰ مردادماه از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند. در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار سخنران خواهد بود و محمدجواد کلاته به‌عنوان مداح در مراسم حضور خواهد داشت.

وی همچنین حضور در این مراسم را مختص دانشجویان ندانست و افزود: تمامی اقشار جامعه همان‌گونه که تا این لحظه به هیئت دانشگاه پیام نور بجنورد لطف داشته‌اند، می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.

دبیر هیئت دانشجویی این دانشگاه خاطرنشان کرد: هیئت انقلابی فاطمه الزهرا در تمام مراسم‌ها با حضور و استقبال گرم مردم مواجه بوده و دلیل آن این است که این مجموعه معتقد به هیئت سکولار نیست و جزو یکی از انقلابی‌ترین هیئت‌ها هستیم.

انتهای پیام/