به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید مصطفی مرتضوی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی ناشناس ایمیل وی را هک کرده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی گفته است که وقتی برای بررسی ایمیل شخصی‌ام به آن مراجعه کردم تا ایمیل‌های واصله از دانشجویانم را بررسی کنم نتوانستم وارد ایمیل شوم و خطای پسورد می‌داد، بنابراین متوجه شدم فردی ایمیلم را هک کرده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم که از شاگردان شاکی بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های صورت گرفته و همچنین در مواجه با مدارک و ادله پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کنجکاوی از ایمیل استاد خود عنوان داشت.

مرتضوی در پایان گفت: هک شدن ایمیل از جمله جرائمی است که در پرونده‌ها شاهد آن هستیم و هکر فقط از سادگی طعمه خود می‌تواند ایمیل او را هک کند، اگر ما در انتخاب رمز خود محتاط باشیم و رمزهای ساده انتخاب نکنیم و یا اینکه مراقب رمز ایمیل خود باشیم مطمئناً هیچ هکری نمی‌تواند ایمیل ما را هک کند.

انتهای پیام/۲۰۷/نصیری