به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس استان البرز در کرج، مهدی فتحی امروز در نشست‌خبری با اصحاب‌رسانه که در سالن جلسات اداره منابع طبیعی استان البرز برگزار شد، گفت: بارز ترین موضوع در طرح مشارکت جوامع محلی حضور نماینده آن‌ها است که در این برهه از زمان به عنوان یکی‌از اصلی‌ترین بازوهای کار اداره منابع طبیعی به شمار می‌آیند.
وی افزود: دام‌های گذری از مراتع و کوه‌های استان البرز وجود دارند که اگر همین امر بدون مدیریت اتفاق بی‌افتد با از بین رفتن تمام پوشش‌های گیاهی استان مواجه خواهیم شد.
معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بیان کرد: اقدامات بسیاری در راستای کنترل دام و محافظت از مراتع استان البرز انجام شده است که در ابتدای آغاز این پروژه ۳۴۰ هزار دام در استان البرز وجود داشت که سرگردان و گذری بودند اما با همکاری استان‌های همجوار و مرتع داران موفق شدیم تعداد دام‌های استان البرز در سال جاری به ۸۵ هزار رأس برسد.
فتحی اضافه کرد: جمعیت دام ما در مقایسه با میانگین آمار کشور زیر ظرفیت مجاز است اما بازهم مراتع زیر فشار هستند و باید با مدیریت این مشکل را نیز به درستی برطرف کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مراتعی که به اجاره گذاشته می‌شوند باید ساماندهی شوند و در این راستا شیوه نامه‌ای در دست تهیه است و حامل خبرهای خوبی خواهد بود.
انتهای پیام/۳۳۹۳