پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1027442
شنبه - 9 اردیبهشت 1402 - 12:45
به مناسبت روز ملی خلیج فارس؛

خلیج همیشگی فارس

دهم اردیبهشت ماه در تقویم کشور به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.در این روز دلیرمردان ایرانی با مقاومت و شجاعت در مقابل بیگانگان استعمارگر ایستادند تا در تاریخ ثبت شود ایرانی اجازه هیچ تعرضی را به خاک وطنش نمی دهد و دست بیگانگان را از ذره ذره وجوش کوتاه می کند.

خلیج همیشگی فارس

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دهم اردیبهشت ماه در تقویم کشور به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.در این روز دلیرمردان ایرانی با مقاومت و شجاعت در مقابل بیگانگان استعمارگر ایستادند تا در تاریخ ثبت شود ایرانی اجازه هیچ تعرضی را به خاک وطنش نمی دهد و دست بیگانگان را از ذره ذره وجوش کوتاه می کند.

استعمارگران به خیال خود فکر می کردند می توانند با تصرف به این منطقه از کشور پهناور ایران آن را برای همیشه به تصرف خود دربیاورند ولی تصور نمی کردند غیرت و شجاعت ایرانی این آرزو را از آنها می گیرد. آری این خلیج نماد عزت ایرانی است و همیشه ایران را سرافراز کرده است.

هر چند برخی کوته نظران و بدخواهان هرزگاهی تاب شنیدن نام خلیج فارس که به نام ایران گره خورده را ندارند و آن را به نام خلیج عربی صدا می زنند.گرچه نباید به چنین اقداماتی توجه نمود چرا که تا ابد نام خلیج فارس ،فارس می ماند. خلیج فارس نعمتی گرانبها است که خداوند به این سرزمین عطا کرده و از برکت و وجودش نام ایران در جهان می درخشد.این نعمت بی نظیر خداوندی را می توان مادر ایران نامید که همچون تابلویی چند رنگ در انتهای سرزمین مادری می درخشد و برکات بسیاری را برای کشور به ارمغان می آورد.

این خلیج معدن انرژی جهان است و ذخایر عمده انرژی در آن یافت می شود.و چه نعمتی بالاتر از این که خداوند این نعمت را بر ما ارزانی داشته است.این خلیج نیلگون توانسته از نظر اقتصادی و در حوزه نفت و گاز و با وجود جزایر و مناطق تجاری و همچنین گردشگری نقطه تحولی را برای کشور رقم بزند و با وجود اینکه قدرش را به خوبی نداسته ایم اما شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور باشد.

جزایر موجود در این خلیج ایرانی همچون نگینی درخشان از جاذبه های فراوانی برخوردار هستند و مقصد بسیاری از گردشگران می باشند.بنابراین خلیج فارس مملو از برکت و فراوانی است.

این مادر طبیعت ایرانی همچون کوهی استوار در برابر سختی ها مقاوم بوده اما غبارها بر تنش مانده است.یکی از این غبارها بی توجهی به مناطق موجود در این خلیج ایرانی است که آنطور که باید به آن رسیدگی نشده است.این مناطق با بستر اقتصادی و شکوفایی برای کشور می توانند در رشد و رونق تجاری و اقتصادی و گردشگری کشور نقش بسزایی داشته باشند. بنابراین لازم است مسئولان بیش از گذشته به این مناطق توجه کرده و در جهت رشد و ترقی آن بکوشند.