به گزارش پایگاه خبری ربیع، دستاوردهای مثبت عصر سرعت و تکنولوژی برای بشر قرن بیست‌ویکم انکارناپذیر است. زمانه‌ای که زندگی در آن، موجب پیشرفت‌های وسیع در احوالات آدمیان شده، اما مانند هر موضوعی، جنبه‌های منفی هم دارد و یکی از آن‌ها، کمرنگ شدن درک لذت‌های جاری در لحظه به واسطه شتابزدگی است. سرعت زیاد روزگار، ذهن بشر را دغدغه «فردایت را بساز» بخشیده و فرصت حضور در حال را از او ربوده و به سبب این تفکر، انسان پیوسته برای آینده بهتر، دوان و مضطرب است.

اینجاست که هنر به کمک انسان می‌آید، حالا یا با شعر ناجی انسان می‌شود که سهراب سپهری سرود: «زندگی آب‌تنی کردن در حوضچه اکنون است» و یا با ساخت مجسمه از وسایل دم‌دستی که هر روز حداقل یک بار با آن سروکار داریم اما هیچگاه به قابلیتشان برای مبدل شدن به یک شیء هنری پی نبرده‌ایم. همه این‌ها به ما یادآوری می‌کنند که در لحظه حضور داشته باش و به پیرامونت توجه کن.

مت ویلسون، هنرمند مستقر در کارولینای جنوبی، با قاشق و چنگال و ظروف غذاخوری، مجسمه‌هایی بسیار خوب به روش «جفت و جورکاری»۲ ساخته است. او با خم‌کردن و جوش دادن همین ظروف غذاخوری نقره و البته قدیمی، پیکره‌هایی از حیوانات گوناگون پدیدآورده و این قطعات هنری را بر روی تخته‌پاره‌ای کوچک و یا یک الوار قدیمی نصب کرده است. کشف چنین لذت‌های خلاقانه و هنرمندانه‌ای تن‌ها با بودن در دمِ حاضر امکان‌پذیر است. زمانی‌که پشت میز نشسته و مشغول غذاخوردن هستید، به جای تفکر درمورد کارهایی که باید در آینده انجام دهید، صرفاً به غذا خوردن و مسائل مربوط به آن لحظه توجه کرده و فکرهای خلاقانه تولید کنید. در قدم اول سعی کنید از درون قاشق و چنگال چیزهایی را ببینید که مت ویلسون دید. بعد از آن ایده‌های خودتان را پرورش دهید. با این کار علاوه بر دریافتن حظِ حضورِ در لحظه و پرورش خلاقیت، رضایتمندی بیشتری از زندگی را تجربه خواهید کرد.

در آثار این هنرمند، جوهره واقعیت کاملاً حفظ شده و ماهیت طبیعی سینه‌سرخ، جغد و موجودات دریایی با کمترین اجزا به خوبی نمایانده شده‌اند. ویلسون با توانایی بی نظیر، به اشیاء موجود در قطعات هنری خود اجازه بیانگری می‌دهد تا انحنای طبیعی قاشق و چنگال با بال‌های پیچیده و دم‌های طولانی تطبیق یابند.