به گزارش پایگاه خبری ربیع، در پیرامون ما افرادی هستند که دائماً از زوایای مختلف، به مسائل می‌نگرند، از عادت اجتناب کرده و با یافتن امکانات در همه‌جا، معنای واژه محدودیت را نقض می‌کنند. آن‌ها با هر ابزاری که در اختیار داشته باشند دست به انعکاس خویش می‌زنند و از راه‌های اسرارآمیز و اغلب متناقض به اکتشافاتی می‌رسند که همواره مخاطبشان شگفت‌زده می‌شود.

شاید شما هم جزو این دسته افراد باشید، که در این صورت «خلاق» نام می‌گیرید. انسان‌های خلاق، نقاطی را به هم متصل می‌کنند که دیگران هرگز به اتصال آن‌ها فکر نکرده‌اند و در پی آن اتفاق تازه‌ای پدید می‌آید. همانند صناعت حیرت‌انگیزی که هنرمند، «سوزانا بائر» پدید آورده است. او از ترکیب برگ‌های خشک و شکننده با قلاب‌بافی، مجسمه‌های مبتکرانه و بسیار زیبا به صورت مکعب، مخروط، الگوهای هندسی و … ساخته است. کاری که غیر ممکن به نظر می‌آید اما برای یک فرد خلاق که همواره به دنبال تجربیات جدید است، قطعاً چالشی جذاب خواهد بود.

وی درباره خود چنین می‌گوید: «من اشیاء طبیعی را پیدا کرده و با آن‌ها کار می‌کنم. برگ‌ها، سنگ‌ها، تکه‌های چوب، چیزهای بی دوام و آنچه که به آسانی نادیده گرفته می‌شود. از قلاب‌بافی گاهی اوقات به عنوان تزیین، اما عمدتاً به عنوان یک روش غیرمتعارف برای مجسمه‌سازی استفاده می‌کنم. در کارم تعادل خوبی بین شکنندگی و استحکام وجود دارد. در حقیقت این تعادل وقتی ایجاد می‌شود که نخ ظریف از بین برگ شکننده یا تکۀ نازک چوب خشک می‌گذرد که در معنای وسیع‌تر، بیانگر پیوستگیِ آرامش و تنش در انسان است. این مسئله می‌تواند در طبیعتِ گذرا و در عین حال سرسخت و زیبا، در جزییات بسیار کوچک کشف شود.»

اندیشه نهفته در پسِ آثار «بائر» به خوبی گواه فهم عمیقش از انسان و هستی است. او از سؤالات بزرگ زندگی سؤال می‌پرسد و جواب را در جزییات بسیار کوچک طبیعی کشف می‌کند. آزمودن راه‌های تازه و کسب تجربه‌های جدید برای رهایی از یکنواختی زندگی بسیار مؤثر است که این مهم در زمینه هنر به صورت بسیار برجسته جای دارد.

اگر یک چیز وجود داشته باشد که افراد بسیار خلاق را از دیگران متمایز کند، آن توانایی دیدن فرصت‌هایی است که دیگران نمی‌بینند و به سادگی از کنار آن می‌گذرند.

انتهای پیام/