به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرمانده انتظامی استان اصفهان، در اولین نشست خبری خود با رسانه های نصف جهان پس از ۳۱ روزماموریت ناجایی در زادگاه اش به عنوان رئیس پلیس ؛به مجرمان هشدار داد که پلیس ناجا با اقتدار جلوی قانون شکنان می ایستد و نمی گذارد که این افراد در استان اصفهان جولان دهند و فضا و محیط جامعه را ملتهب کنند.

رئیس پلیس ناجا در استان اصفهان پیرامون اقدامات پلیس برای تامین فضای امنیت دردو ماه محرم و صفر برای شهروندان به خبرنگار ربیع پاسخ داد: برگزاری جلسات با مسئولان هیئت‌های مذهبی، تعیین پلیس یاران محرم، هماهنگی با دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و تسهیل در رفت و آمد دستجات عزاداری را از جمله اقدامات این فرماندهی برای هرچه باشکوه برگزار شدن برنامه‌های ماه محرم عنوان کرد.

 سردار حمید علینقیان‌پور، در پاسخ به سوالی خبرنگار ربیع مبنی براینکه چه تمهیداتی برای جلوگیری از انجام برخی انحرافات و قمه زنی در عزادرای ها پیش بینی شده گفت: برخی اعمال انحرافی در عزاداری‌ها همچون قمه زنی مورد تأیید نظام، عقل و شرع نیست و ما با برگزاری جلسات متعدد و همچنین کارهای ایجابی و فرهنگی این موضوع که قمه زنی باعث وهن دین اسلام و مذهب مترقی تشیع می‌شود را اعلام کردیم اما معتقدیم چون این کار در طول زمان به غلط در فرهنگ مردم رسوخ کرده بایستی آرام آرام از درون فرهنگ مردم خارج کنیم.

اقدامات فرهنگی برای جلوگیری ازترویج خرافات در جامعه ضروری است

وی توضیح داد: از این رو تمرکز بر روی محله هایی که به این امر می پردازند بیشتر است و ما با اقدامات ایجابی و فرهنگی در مناطقی که سابقه قمه‌زنی در آنها وجود دارد، تلاش می کنیم زمینه های  امنیت و آرامش مردم عزادار را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان حسینیه ایران است و تامین نظم و امنیت در مراسم ماه مُحرم در این شهر یکی از اولویت‌ها و اقدامات محوری پلیس استان است افزود:با اجرای طرح محله محور دریک هزار و ۱۸۷ محله استان ارتقای احساس امنیت برای  شهروندان میسر شده است.

سردارعلینقیان‌پور، افزود:در این محله‌ها بیش از ۲۵۰ طرح با موضوعات پیشگیری از جرائم، مقابله با سرقت و موضوع مواد مخدر بصورت علمی و بر اساس اصول جُرم شناسی اجرا شده است..

به گفته رئیس پلیس اصفهان، با اجرای طرح‌ امنیت محله‌محور، مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق به ارزش یکهزار میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال کشف و ۹۸ دستگاه خودرو توقیف شد و یکصد نفر از قاچاقچیان اصلی نیز دستگیر شدند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ربیع درباره نصب دوربین برپیراهن پلیس توصیح داد: این طرح در حال انجام است و بسیاری از ماموران مجهز به دوربین هماره هستند و تا پایان سال برای همه نیرو های پلیس این تجهیز فراهم میشود.

اصفهان جای اوباش نیست

وی با تاکید بر ضرورت تشدید طرح‌های شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش گفت: به اراذل و اوباش توصیه می‌شود یا خود را اصلاح کنند و زندگی عادی و سالم در پیش بگیرند یا در غیر این صورت، منظقه دیگری جز اصفهان را برای سکونت خود برگزینند.

فرمانده انتظامی اصفهان به دستگیری ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش در ماه اخیر در استان اشاره کرد و گفت: این استان به همت اقدامات تخصصی و شبانه‌روزی پلیس، جای امنی برای هیچ هنجارشکنی از جمله اراذل و اوباش نیست. یکی از طرح‌های مهم پلیس در این رابطه شناسنامه‌دار کردن اراذل و اوباش و زیر نظر گرفتن تحرکات آنها در محلات است.

سردار علینقیان با بیان اینکه طی یک ماه اخیر ده‌ها طرح عملیاتی در زمینه مبارزه با سرقت در اداره آگاهی استان تعریف شد، ابراز داشت: در این مدت ۴۰۰ سرقت سنگین کشف و حدود یکصد نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی با اشاره به اینکه چندین باند سارقان خطرناک و سارقان به عنف در این مدت دستگیر شدند، اضافه کرد: در یک فقره پرونده ۷۲۵ میلیون ریال وجوه مال باخته که توسط سارق بصورت تلفنی سرقت شده بود، به وی بازگردانده شد.‌

فرمانده انتظامی استان اصفهان به انهدام ۲۳ باند سرقت و دستگیری ۲ هزار و ۱۵۸ سارق خُرد طی یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۰۹ میلیارد تومان وجه کشفیات پلیس از سارقان خرد در این مدت بوده است.

 سردار علینقیان ابراز داشت: طی یک ماه اخیر تا ۲۰ درصد وقوع سرقت خرد در استان اصفهان کاهش یافته و کشفیات سرقت و اموال مسروقه افزایش داشته است.