به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد، روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ‌داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به‌عنوان روزی به‌یادماندنی به ثبت رسانده است.

۱۳ آبان ۱۳۴۳، روزی بود که مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راه‌پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، لانه‌ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

بدین ترتیب، مبارزه‌ی ضدآمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به ‌روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام‌گذاری کردند.

و اما امروز سیزدهمین روز از هشتمین ماه یک هزار و سیصد و نودوهفت است که مردم بار دیگر نشان دادند که آمریکا با تحریم‌هایش نمی‌تواند پیوند ملت را برهم زند.

امروز بی‌اعتمادی ملت ایران به آمریکا ۳۹ ساله شد

مرور کارنامه بلند ناکامی آمریکا در مقابل اراده ایرانیان در روز بزرگ نمایشِ غیرت انقلابی آنان نشانی از وفاداری مردم به خاک، وطن و میهن خودشان است.

۱۳ آبان روز بزرگ مرگ بر آمریکایی است که کودکان و نوجوانان و کهن‌سالان فراوانی شرکت کردند و کلامشان ادامه دادن راه خون شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرمی بود که جانانه در پی دفاع از میهن خود جنگیدند و سرها فدا کردند.

در راهپیمایی امروز در خراسان شمالی نه‌تنها تمامی دانش آموزان و دانشجویان بلکه اقشار دیگر جامعه همچون کسبه، ورزشکاران، برادران و خواهران اهل سنت و دیگر اقشار جامعه دوشادوش یکدیگر در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کردند تا بار دیگر پیمان خود را با امام و رهبرشان ببندند.

پیشانی چین‌خورده پیرمردی که چندین دهه از عمرش می‌گذشت نشانی از پیمانی بود که با امام خود بسته بود و در پیامی گفت: تازنده‌ایم پیرو این ولایت می‌مانیم.

آری این است شور حماسی، این است ولایت مداری ملتی که با اهداف شوم بی‌صفتان بازهم با دستانی پر از عشق و امید امروز شعار (مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل) را بر بام‌های آسمان ایران‌زمین حکاکی می‌کردند.

در میان واژگان مرگ بر آمریکا از مادری که فرزندش را در آغوش گرفته بود پرسیدیم دلیلتان برای شرکت در این راهپیمایی چیست؟ او هم در جواب گفت: دلیلمان همان خون شهداست، دلیلمان همان فهمیده‌هایی ست که درون کشورمان پرورش دادیم و پرورش می‌دهیم.

در ادامه تظاهرات از نوجوانان پرسیدیم هدفتان از شرکت در راهپیمایی چیست؟ آن‌ها هم در جواب گفتند هدفمان از شرکت حفظ کشورمان است که هیچ‌گاه آن را به دست دشمنان نخواهیم داد.

آری همبستگی این ملت ازهم‌گسسته نخواهد شد هدفشان تا قیام مهدی موعود همین است و خواهد بود.

ایران طلایه‌دار شهدایی است که هیچ‌گاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/