پیشخوان » تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1028223
سه شنبه - 2 خرداد 1402 - 13:19
به مناسبت سالروز فتح خرمشهر؛

خرمشهر، نماد مقاومت

امروز مصادف است با آزادی تکه ای از خاک وطن که با خون سرخ دلیرمردانی آزاد شد، که جان خویش را برای آزادسازی خرمشهر هدیه دادند تا تاریخ برای همیشه رشادت ها و جانفشانی ها غیورمردان ایرانی را در خود ثبت کند.

خرمشهر، نماد مقاومت

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امروز مصادف است با آزادی تکه ای از خاک وطن که با خون سرخ دلیرمردانی آزاد شد، که جان خویش را برای آزادسازی خرمشهر هدیه دادند تا تاریخ برای همیشه رشادت ها و جانفشانی ها غیورمردان ایرانی را در خود ثبت کند.

سوم خرداد یادآور مقاومت و رشادت جوانانی است که زیر سایه ولایت و پیروی از امام راحل (ره) تا پای جان با توکل به نام و یاد خدا و ائمه اطهار به دل دشمن زدند تا هیچ کس خیال تجاوز به این سرزمین را نداشته باشد.در این راه با تمام سختی ها و مشقت هایی که وجود داشت، ذره ای ناامیدی به خود راه ندادند و پس از ۵۷۸ روز اشغال ،خرمشهر را به آغوش وطن بازگردانند.

این روز در تاریخ کشورمان به عنوان روز مقاومت و سربلندی ملت ایران یاد می شود که با غرور و غیرت ایرانی عجین شده است،و با گذشت سالیان سال از این روز همچنان به نسل های بعد منتقل می شود و هرگز رنگ فراموشی به خود نمی گیرد.این روز درسی از ایثار،ایمان،غیرت و مقاومت را به جوانان این مرز و بوم می دهد تا همیشه  یاد رشادت های شهیدان را فراموش نکنند.

آری با هر تفکر و عقیده ای که باشی این روز را نماد میهن پرستی می دانی که با طعمی از پیروزی به جان ملتی نشست که دشمن ناجوانمردانه گوشه ای از خاک وطنش را تصاحب کرده بود.به همین دلیل است که هیچگاه روز سوم خرداد از اذهان مردم فراموش نمی شود.زیرا هیچ وطن پرستی نمی گذارد دشمن به خاک وطنش تجاوز کند.

این روز به جهانیان ثابت کرد مثل همیشه ایرانی به وطنش غیرت دارد و آن را ناموس خود می داند و همیشه در برابر تجاوز هر بیگانه ای می ایستند، تا فتنه افکنی دشمنان را خاموش کند. با اینکه دشمن در روز آزادی خرمشهر فهمید با جنگ نمی تواند ملت ایران را شکست دهد اما هنوز هم دشمنان باور ندارند که نمی توانند ایران را تجزیه کنند و بر آن مسلط شوند.

اما آنچه که توانست چنین روزی را برای کشور رقم بزند رهنمودهای امام خمینی( ره)بود که توانست در روح و جان رزمندگان جاری شود و نگذارد دشمنان کشور به خواسته های خود برسند.برای همین است که هیچ گاه نقش ولایت فقیه را نباید به هنگام جنگ و ناملایمات سیاسی و حتی اقتصادی نادیده گرفت و گوش به فرمان ولی امر مسلمین لباس جهاد بر تن کرد تا بتوان به پیروزی دست یافت.

فتح خرمشهر حاصل ایمان و اخلاص دلیرمردانی است که با سلاح ایمان دشمنان را به زانو درآوردند و در این راه با دست خالی اما قلبی توام از یاد خدا پیروز شدند.

هنوز هم مردم و به خصوص جوانان برای حفظ و امنیت این کشور در تمام صحنه ها حاضر می شوند تا از دین و ناموس و وطن دفاع کنند.

برای پاسداشت خون شهدای خرمشهر باید نسل کنونی را از مقاومت و رشادت های شهدا آگاه کنیم تا دشمن نتواند جوانانمان را مجذوب دروغ ها و تحریف های خود کند.

نجمه کریمیان