به گزارش پایگاه خبری ربیع،عباس جعفری درخصوص افزایش نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم اظهار کرد: در سالیان گذشته کمبود زیادی در بحث نیروی انسانی آتش‌نشانی قم وجود داشت و سازمان ما بخاطر این مسئله مهم رنج زیادی می‌برد که به همین منظور نیاز بود تعداد نیروها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در سالیان اخیر با رسیدن به ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قم که تعداد ایستگاه استاندارد ملی است، در جذب نیرو هم اقداماتی انجام دادیم و ۳۰۰ آتش‌نشان اضافه کردیم که دو برابر نیروهای قبل بود و تمام آنها را در سطوح و موارد مختلف آموزش داده شدند تا در خدمت همشهریان باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تاکید کرد: افزایش ۳۰۰ نیروی آتشنشان در قم، نه تنها در سازمان‌های شهری و استانی قم، بلکه در کشور نیز بی‌سابقه است که یک سازمان دو برابر نیروهای موجود خود، نیروی جدید اضافه کند.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ نیرو در سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم فعالیت دارند که حدود ۴۴۰ نفر از آنها عملیاتی هستند و در سه شیفت کاری، فعالیت می‌کنند و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی کار سخت و زیان‌آوری است، ابراز کرد: در گذشته همکاران ما به صورت ۲۴ ساعت شیفت و ۲۴ ساعت استراحت کار می‌کردند، در حالی که در تمام کشور و به ویژه کلان‌شهرها این زمان‌بندی به صورت سه شیفت ۲۴ ساعت شیفت و ۴۸ ساعت استراحت بود که خوشبختانه این امر در سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم نیز انجام گرفته و محقق شده است.