به گزارش پایگاه خبری ربیع،به مناسبت آغاز سال جدید میلادی و گرامیداشت سالروز ولادت حضرت عیسی (ع) سعید صادقی مدیر کل، معاونین وجمعی از کارشناسان بهزیستی استان اصفهان با سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران و نمایندگان خلیفه گری ارامنه اصفهان در کلیسای وانک دیدار کردند.

صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در این بازدید، ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) وآغاز سال جدید میلادی و ابراز خرسندی از حضور در این جمع گرم و پرشور گفت : نقطه اشتراک تمام انبیاء و ادیان الهی،  رسیدگی به حال نیازمندان و کودکان یتیم و بی سرپرست و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی است. بسیار جای خرسندی است که امروز بین کارکنان مرکز سالمندان و مهد کودک ارامنه همبستگی و هماهنگی خاصی وجود دارد و این همبستگی و یکپارچگی  اقلیت های مذهبی اصفهان که روز به روز رو به افزایش است جای خوشحالی دارد و من برای این سرمایه های با برکت طول عمر باعزت از خداوند مسئلت دارم.

در ادامه این دیدار ضمن بازدید از مرکز سالمندان ارامنه اصفهان، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مرکز سالمندان ارامنه اصفهان یکی از استانداردترین مراکز سالمندان استان است و امیدواریم با  هم افزایی و همکاری کارشناسان بهزیستی و کارکنان مراکز ارامنه شاهد ارائه خدمات بهتر و گسترده تر این مراکز باشیم.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت: بهزیستی آماده هر گونه همکاری با همشهریان ارامنه در خصوص تربیت مربی آموزش مهارتهای زندگی، فرزند پروری و آموزش خانواده و سایر آموزش های تخصصی مرتبط به منظور پیشگیری از بروز آسیب های اجتمای می باشد.

سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از بهزیستی استان اصفهان در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اهمیت آموزش در سنین کودکی، گفت: خدمات بهزیستی به ارامنه اصفهان بویژه سالمندان و کودکان قابل تقدیر است.

وی، ابراز داشت: پژوهشهای انجام شده در کل دنیا حاکی از این است که، آموخته های دوران کودکی تا پایان عمر در ذهن انسانها باقی می ماند و دوران کودکی از مهمترین مراحل زندگی افراد بشمار می رود و ما می توانیم با آموزش های صحیح و مناسب انسانهای والایی تربیت کنیم.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان در پایان سخنانش با اشاره بر سخن بزرگان اظهار داشت: با افتتاح یک مهد کودک در آینده از وجود ۱۰ زندان جلوگیری می شود و ما برای گسترش مراکز آموزشی و مشاوره ای و تعاملات دوجانبه با بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی و بازتوانی زنان سرپرست خانوار و رشد و بالندگی کودکان بی سرپرست در بین شهروندان ارامنه، تمام توان خود را به کار می گیریم.

لازم به ذکر است در استان اصفهان تعداد ۲ مهد کودک و یک مرکز سالمندان ویژه ارامنه عزیز اصفهان تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می نماید