به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان از امکانات خدمات الکترونیکی در راستای تکریم مودیان مالیاتی و کاهش مراجعات حضوری به واحدهای مالیاتی و تسهیل فرآیندپرداخت های مالیاتی خبر داد.

عباس بی نیاز بیان کرد:باتوجه به پیاده سازی طرح جامع مالیاتی و الکترونیکی شدن فرآیندها در سازمان امور مالیاتی کشور وضرورت پرداخت الکترونیک امکان استفاده مطلوب از خدمات به شیوه الکترونیکی فراهم شده واین امر شفاف سازی،عدالت مالیاتی، رضایتمندی مودیان و صرفه جویی در هزینه ها را در پی دارد.

وی در ادامه افزود: در راستای توسعه خدمات الکترونیک، سامانه ثبت نام الکترونیکی و دریافت کد رهگیری مورد نیاز در انجام فرآیندهای مالیاتی ایجاد و جهت خوداظهاری مودیان ،اظهارنامه الکترونیکی درسایت عملیات الکترونیکی مودیان قرارگرفته و ارسال الکترونیکی اظهارنامه به منزله تسلیم قانونی اظهارنامه است.

وی از دسترسی مودیان محترم مالیاتی به نرم افزار مالیات من (ویژه گوشی های هوشمند اندروید )خبر داد و گفت: این نرم افزار دارای امکانات متعددی مانند قابلیت دسترسی به سامانه های ثبت نام الکترونیک، اظهارنامه، ابلاغ و پرداخت الکترونیکی و اخبار مالیات است که اطلاعات مالیاتی مورد نیاز هر فرد را در سریعترین زمان ممکن در اختیار او قرار خواهد داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه صورت معاملات فصلی الکترونیکی در راستای ارائه خدمات موضوع ماده ۱۶۹ ق.م.م ایجاد و سامانه فهرست مالیات حقوق کارکنان باهدف تسهیل در دریافت اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق و سامانه های خلاصه پرونده الکترونیکی وثبت صندوق و نرم افزار فروش به منظور درج اطلاعات تکمیلی فراهم گردیده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به قابلیت سامانه ثبت اعتراضات وشکایات مودیان اذعان داشت: از طریق این سامانه تمامی مودیان حقیقی و حقوقی که اطلاعات آنها در سامانه سنیم موجود می باشد و نسبت به اوراق مالیاتی ابلاغ شده نظیر برگ ارزیابی وبرگ رأی در مهلت قانونی اعتراض داشته باشند میتوانند باتوجه به قوانین ومقررات مربوطه اقدام به ثبت اعتراض خود نمایند.

عباس بی نیاز در پایان خاطرنشان کرد: سامانه استعلام الکترونیکی عدم بدهی مالیاتی در راستای ارائه خدمت به مودیان مالیاتی جهت آگاهی از میزان بدهی درمنابع مختلف ایجاد ومودیان محترم می توانند پس از ورود به سامانه درصورت دارا بودن هرگونه بدهی مالیاتی لیست آن را مشاهده کنند وپرداخت به موقع اقدام نمایند.