زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ابوذر اصفهان با حضور مسئولان استانی و اهالی رسانه اصفهان در سالن صدا و سیمای مرکز اصفهان با حضور مسئولان استانی و اصحاب رسانه برگزار شد و از برگزیدگان تجلیل و قدردانی شد.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره هر سال این جشنواره با هدف ایجاد پویایی و کیفی سازی آثار در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اصفهان ۱۰۰۰ اثر از فعالان رسانه استان به دبیرخانه رسید.

محسن شکیب فرد،با اشاره به اینکه ارسال آثار از تیرماه سال‌جاری تا دهه فجر ادامه داشت، افزود: از داوران این جشنواره از سبقه علمی و تجربه بالایی برخوردار بودند و با رعایت اصل انصاف و بی طرفی و نگاه کارشناسی و تخصصی به بررسی این آثار پرداختند.

وی تصریح کرد: امسال رویش‌های خیلی خوبی در جشنواره ابوذر داشتیم علاوه بر خبرنگاران پیشکسوت از خبرنگاران مبتدی آثار خیلی خوبی  به دبیرخانه ارسال شد، هرچند از نظر داوران برخی آثار مبتدی‌ها قابل تقدیر نبود ولی برای ما یک رویش خیلی خوبی محسوب می شود.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر اصفهان در خصوص برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: در بخش گزارش خبری، مرضیه علی‌عسگری، دریا قدرتی‌پور، زهرا فرجی؛ در بخش عکس،صادق بصیرت،حمیدرضا نیکومرام، مهدی لطفی؛ در بخش تیتر، دریا قدرتی‌پور، سیده پروین امامی، بهاره پوسفیان؛ در بخش یادداشت، مریم قمریان، زهرا نصیری،محبوبه جعفری و معصومه طاهری؛ در بخش گزارش مکتوب، مهری فروغی،فاطمه کاویانی، عاطفه علیان؛ در بخش پادکست، لیلا عسگری،نازنین زهرا دهقانی، در بخش موشن‌گرافی،مهدی ملک احمدی،احسان تاکی،علیرضا حبیبی؛ در بخش مصاحبه،آسیه دهباشی،زینب تاج‌الدین،زهرا فرجی؛ در بخش اینفوگرافیک، پژواک بهرامی،علیرضا مظاهری، سامان پرهام؛ در بخش گزارش ویدئویی، حسین کشکولیان، مهدی ملک‌احمدی، مهران عمرانی؛ در بخش مستند،حمیدرضا پوربافرانی،صدیقه رستاقی؛جایزه سرباز وطن، فاطمه طایی، جوایز اعطا شد.

  مُطالبه‌گری در صاحبان قلم ضروری است  

مسوول هیات داوران هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اصفهان نیزگفت: صاحبان قلم و رسانه باید در زمینه مُطالبه‌گری و احقاق حق خود بویژه در تولید محتوا و آثار رسانه‌ای، همت مضاعف داشته باشند.

  منصور گلناری، افزود: فعالان رسانه ای باید در تولید محتوا با رویکرد مطالبه‌گری، به سوژه‌های خلاقانه، نگارش صریح و جذاب و تداوم پیگیری مجدانه مطالبه‌های بحق، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بدون شک علاوه بر آموزش اصول نگارش رسانه‌ای، لازم است در باره اصول و روش‌های خلاقانه و صحیح مطالبه‌گری و تولید افزونتر اینگونه مطالب، مدیران رسانه‌ها و مسوولان ذیربط، برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری انجام دهند.

هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر،با هدف تبیین نقش مهم و تاثیرگذار رسانه در آگاهی بخشی به قشرهای مختلف مردم از اخبار و واقعیت های های موجود در جامعه و همچنین بزرگداشت خانواده شهدای مُدافع حرم برگزار شد.

جشنواره ابوذر در قالب تیتر، مصاحبه، یادداشت تحلیلی- تبیینی، گزارش خبری – تحلیلی و عکس، اینفوگرافی، پادکست، موشن گرافی، با موضوعات گفتمان انقلاب اسلامی، امر به ‌معروف و نهی از منکر، نقش رسانه‌ها و فضای مجازی(آسیب‌شناسی، فرصت‌ها و چالش‌ها)، ایثار و شهادت، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی و دشمن‌شناسی، ترویج فرهنگ نماز، حجاب و عفاف برگزار شد.

گفتنی است ، هشتمین جشنواره ابوذرکه به همت بسیج رسانه‌ و سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان برگزار شد در آن بیش از ۶۰۰ اثر در بخش‌های مختلف از جمله گزارش خبری، یادداشت، تیتر، مصاحبه، پادکست، موشن گرافی و غیره شرکت داشتند و داوری این آثار را  زهره طالقانی،نازیلا آهنج،فاطمه رئوفی منش ، محمد حسین پسندیده ،منصورگلناری،عباس زمانی،سید مهدی رضوی،فرزان معظم ، حمیدراستی، محمدسلطانی، صالحی وسعید ساکت بر عهده داشتند.

 زهرا نصیری