به گزارش پایگاه خبری ربیع، آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه، با بیان نقاط اشتراک بین علما و مراجع عظام تقلید با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از این نقاط اشتراک در کنار مردم بودن و انعکاس مشکلات مردم از سوی روحانیت و خبرنگاران است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه خبرنگاران منعکس‌کننده دردهای مردم هستند، افزود: خبرنگاری در دنیا به‌عنوان شغلی پرخطر شناخته‌شده است، در جنگ ویتنام خبرنگاران صدای مردم این کشور را به گوش دنیا رساندند و سبب خروج آمریکا از این کشور شدند.

وی خبرنگاری را شغل پرخطری عنوان و تصریح کرد: در دوران مشروطه روحانیون زیادی کشته شدند که علت آن در کنار مردم بودن قشر روحانیت بود، در جنگ‌های مختلف نیز خبرنگاران زیادی کشته شدند تا صدای مردم را به گوش همگان برسانند.

علوی بروجردی با بیان عوامل بقای شیعه ابراز کرد: ۱۰۰ سال گذشته، در همین دوران عثمانی ترکیه چهار قتل‌عام علیه شیعیان داریم اما شیعه پابرجا مانده و در کشورهای مختلف از آفریقا تا آمریکا ذکر «اشهد ان علی ولی‌الله» بلند است که دلیل این ماندگاری یکی عاشورا و دیگری مرجعیت شیعه است.

تولیت مسجد اعظم قم خبرنگاران را صدای گویای مردم دانست و گفت: هنر خبرنگار این است که می‌تواند یک نقص را در جامعه به‌گونه‌ای برجسته کند که جامعه و ارکان قدرت متوجه عمق مسائل و مشکلات جامعه شود.

وی پیدا کردن نقاط ضعف از سوی خبرنگاران و مطرح کردن آن در سطح عام را هنر این قشر عنوان و خاطرنشان کرد: سوءاستفاده‌های موجود در جامعه را قبل از اینکه هر بازرسی بفهد خبرنگار از آن خبردار شده و به جامعه منعکس می‌کند و مجبور به استعفای یک وزیر یا مسئول مملکت می‌شود که این مهم حاکی از هنر و رسالت خبرنگار است که به عهده دارد.