به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اسماء سادات نکویی درباره برگزاری مسابقه “فراتر از واژه” اظهار داشت: این مسابقه در قالب جشنواره هنرهای تجسمی ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال است که با محوریت فرهنگ عامه اصفهان از سوی خانه نوجوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

او افزود: فرهنگ عامه شامل اسطوره و افسانه، شعر، داستان، ضرب‌المثل، آئین‌ها، موسیقی، غذا، پوشاک و غیره است و علاقمندان به شرکت در مسابقه “فراتر از واژه” با محوریت این موضوع به عروسک‌سازی، نقاشی و تصویرسازی می‌پردازند.
مدیر خانه نوجوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید آثار خود را به خانه نوجوان واقع در خیابان جی، خیابان لاهور، خیابان مفتح شرقی تحویل کنند.
نکویی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ماه است، تصریح کرد: در هر رشته به سه اثر برتر جوایز نقدی اهدا می‌شود.
او گفت: هدف از برگزاری این مسابقه آشنا کردن نسل جدید با فرهنگ عامه اصفهان و نزدیک کردن آنها با نسل‌های گذشته است.
مدیر خانه نوجوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره نحوه داوری آثار در این مسابقه اضافه کرد: داوری آثار با همکاری کانون نقاشان اصفهان و با دعوت از اساتید هنرستان در هر رشته صورت می‌گیرد و آثار برتر معرفی می‌شوند.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه مسابقه فراتر از واژه در خانه نوجوان (خیابان جی، خیابان لاهور، خیابان مفتح شرقی، بعد از ورزشگاه پیروزی) مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۳۰۴۰۳۰ تماس حاصل کنند.
گفتنی است؛ خانه نوجوان به جز مسابقه “فراتر از واژه”، برگزاری مسابقه “از کی بپرسم؟” و مسابقه “آونگ نوجوانی” (ساخت دابسمش با صدای پدربزرگ و مادربزرگ‌ها) با محوریت فرهنگ عامه اصفهان را نیز در دستور کار دارد که فراخوان شرکت در آنها منتشر شده است.