به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نمایش آوانتاژ که هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به نویسندگی کامران شهلایی و محمد لارتی در تالار حافظ به صحنه می‌رفت، به ایستگاه پایانی رسید. هنرمندان زیادی از جمله شهرام کرمی، گلاب آدینه، مرجانه گلچین، مهدی شفیعی، ارمغان بهداروند، حمیدرضا نعیمی، مهدی نصیری، علی علیزاده، توماج دانش بهزادی و … تاکنون به تماشای این کار نشستند.

*مارال فرجاد به «محبوبه‌ها» پیوست

مارال فرجاد به نمایش جدید «محبوبه‌ها» کاری از ژاله صامتی پیوست. صامتی در سال ۹۵ نمایش «یادم تو را فراموش» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده بود. فرجاد اولین بازیگر معرفی شده این نمایش است.

محبوبه‌ها اثری زنانه با قلم نوشین تبریزی است. بلیت فروشی این نمایش در هفته پیش رو آغاز می شود.

* «خانه برناردا آلبا» در تالار وحدت

علی رفیعی از آذر ماه سال جاری نمایش «خانه برناردا آلبا» اثر فدریکو گارسیا لورکا را در تالار وحدت روی صحنه خواهد برد.

علی رفیعی طراح و کارگردان تئاتر ایران که پیش از این دو نمایشنامه «عروسی خون» و «یرما» اثر فدریکو گارسیا لورکا را به ترتیب در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۹۲ به صحنه برده بود، این بار «خانه برناردا آلبا» را به عنوان سومین اثر از سه‌گانه نمایشی این شاعر و نمایشنامه نویس اسپانیایی، اجرا خواهد کرد. «خانه برناردا آلبا» که تمرین‌های خود را آغاز کرده است، از آذر ماه سال جاری در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

*«عند از مطالبه» به پردیس تئاتر شهرزاد رسید

نمایش «عند از مطالبه» به کارگردانی سامان خلیلیان که به تازگی اجراهایش در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به پایان رسیده است، به دلیل استقبال خوب مخاطبان از تاریخ ۲۵ مهرماه سال جاری هر شب ساعت ۲۰ در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این نمایش به مدت سی شب در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا شود. این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد، تهیه کنندگی این نمایش بر عهده نوید محمدزاده و نویسندگی آن بر عهده مرتضی شاه کرم است.

این اثر روایتگر قصه جماعتی است که چشم انتظار رسیدن خبری هستند، این خبر می‌تواند زندگی آنان را دستخوش تغییرات عمده ای کند. دستیابی و چشم به راهی این اتفاق همگی را برای قرار گرفتن سریعتر به مقصودشان در یک رقابت محترمانه و سبقت از یکدیگر قرار داده است. پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌خلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شه پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده، سید علی موسویان بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

*بلیت‌های‌‌ چهار روز اولِ «بینوایان» به فروش رسید

تمامی بلیت‌های چهار روز اولِ اجرای نمایش موزیکال «بینوایان» به کارگردانی حسین پارسایی به فروش رسید. پیش فروش بلیت‌های این نمایش از ساعت ۱۴ امروز ۲۰ مهرآغاز شد.

 علاقمندان می‌توانند برای خرید بلیت به تارنمای ایران نمیاش مراجعه کنند. نمایش موزیکال «بینوایان» از بیستم آبان ماه به کارگردانی حسین پارسایى و با حضور پارسا پیروزفر، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، اشکان خطیبی، امیرحسین فتحی به همراه ۳۰۰ بازیگر، خوانند و نوازنده در سالن رویال هالِ هتل اسپیناس روی صحنه می‌رود. بردیا کیارس رهبری ارکستر ۱۵۰ نفره این نمایش را برعهده دارد.

* سوگواره نمایش‌های خیابانی ایثار در آبان ماه ۹۷ 

محمد لارتی رئیس مرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری سوگواره نمایش‌های خیابانی ایثار همزمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در آبان ماه همزمان در مناطق مرزی استان ایلام خبر داد.

محمد لارتی با اشاره به لزوم توجه به اهمیت و نقش به سزای هنر در ترسیم وقایع  و مفاهیم ارزشمند دینی بخصوص واقعه کربلا و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی ،برگزاری سوگواره نمایشهای خیابانی ایثار همزمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را فرصتی برای به تصویر کشیدن مظلومیت شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس و خانواده های معظم شان دانست و افزودند ما در سال‌های گذشته همایش‌های مختلف تئاتر خیابانی را در سالروز گرامیداشت روز شهید در اسفند ماه برگزار می‌کردیم . این برنامه فرهنگی با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مخاطبین مختلف در استان ایلام و مناطق مرزی برگزار خواهد شد.
*۲۳ مهر آغاز نمایش محیطی «نقطه رهایی»
مراسم افتتاحیه و نخستین اجرای نمایش محیطی «نقطه رهایی» دوشنبه ۲۳ مهر با حضور بیش از ۶۰ بازیگر و در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار آغاز می‌شود.
این مراسم با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و مسئولان لشکری و کشوری در ضلع شمالی مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.
نمایش «نقطه رهایی» روایتی متفاوت از دفاع مقدس است که در آن با نوآوری در نحوه ارائه مضمون و فضاسازی دوران دفاع مقدس، روایتی از حضور یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس تصویر می‌شود. در این نمایش سعی شده با استفاده از جلوه‌های ویژه، انفجار، تیراندازی، نور و صدا فضای جبهه‌های جنگ برای بازدیدکنندگان تداعی شود. این نمایش محیطی در ۱۲ بخش گوناگون با حضور بیش از ۶۰ بازیگر در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار اجرا می‌شود.

انتهای پیام/