به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر کرج عصر امروز در همایش روز زمین پاک از توسعه ناوگان اتوبوسرانی استان البرز با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون گام های بلندی در این خصوص برداشته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه سال گذشته با وارونگی هوا مواجه بودیم، تصریح کرد: مدیریت شهری کرج نسبت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی جهت برطرف این مشکل اقدام کرده است.

وی حوزه پسماند را نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برشمرد و ادامه داد: بودجه ۱۴۰ میلیارد تومانی به حوزه فضای سبز و پوشش گیاهی شهر کرج اختصاص داده شده است.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر مشکلات مربوط به ریزگردها را پیگیری نکنیم در سال های آینده با معضلات جدی مواجه می شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج روز زمین پاک سال جاری را مظلوم خواند و گفت: امید است بتوانیم از فرصت بارندگی ها در جهت بهبود شرایط استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تکمیل جنگل کاری های جنوب و جنوب شرقی کرج با کمک سایر شهرهای همسایه منجر می شود تا ذخیره گاهی برای آیندگان تعریف شود.

اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی به حوزه پسماند کرج در سال ۹۸

زارع اظهار کرد: در کمیسیون محیط زیست به موضوع پسماند توجه بسیار ویژه ای شده است که ۴۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر لزوم رفع معضلات حوزه حلقه دره گفت: یک هزار و ۷۰۰ تن پسماند در حلقه دره دفن می شود که حدود ۷۵۰ تن تولیدی شهر کرج و ۷۰۰ تن برای سایر مناطق استان البرز است.

وی با اشاره به حجم بالای پسماندهای ساختمانی در کرج، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد یک بی فرهنگی در این حوزه هستیم.

زارع عنوان کرد: آمادگی لازم برای حمایت از بخش خصوصی را داریم و از این بخش برای انجام پروژه های مدیریت شهری استقبال می کنیم.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۳