به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ظهر امروز در آئین رونمایی از داروی برکسورف که در یک شرکت دارویی در نزدیکی گرمدره برگزار شد، تولید دارو را نیازمند اکوسیستمی قوی دانست و گفت: از طریق این اکوسیستم می‌توان سرمایه و پول بخش خصوصی را به حوزه پژوهش تزریق کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اذعان کرد: با بودجه دولت نمی توان محصولی تولید کرد و در عوض باید این اعتبار در زمینه تقویت زیرساخت ها و فعالیت های آموزشی و پژوهشی صرف شود.

وی از اجرای برنامه هایی در زمینه داروهای بیوتک خبر داد و افزود: این برنامه ها سه درصد داروی وارداتی و تمام موارد اولیه آن ها که ۷۰۰ میلیون دلار است پوشش می دهد و با اجرای آن دیگر با مشکل جدی در زمینه تأمین دارو از جمله سه درصد باقیمانده که وارداتی است مواجه نخواهیم بود.

ستاری با بیان اینکه غذا در تمام کشور ها یک حوزه استراتژیک است، اظهار کرد: کشور ما در حوزه تأمین غذا وابستگی هایی دارد و در صورتی که نتوانیم غذای موردنیاز کشور را به درستی تأمین کنیم دیگر اقدامات انجام شده در حوزه دفاع اهمیتی خواهد داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اینکه تصور ما این است که تولیدکننده مرغ و گوشت هستیم اما غذای موردنیاز جوجه وارداتی است، اذعان کرد: توسعه مرغداری های کشور را در دستورکار قرار می دهیم؛ اکنون سازمان هایی که بودجه زیادی دارند اقدام به توسعه مرغداری ها و دامداری ها کرده اند و از بخش دانشی که ارزش افزوده به دنبال دارد غافل شده اند.

وی تصریح کرد: برخی شرکت هایی که در حوزه بیوتک انسانی فعالیت می کنند وارد حوزه دام، طیور و آبزیان می شوند زیرا این حوزه نیاز کشور است و ارزش افزوده بالایی دارد؛ حوزه بیوتک غذایی باید توسعه یابد و در این راستا از شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم.

انتهای پیام/