به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، سامان نیازی، کارشناس مسایل بین‌الملل و معاون امور بین الملل موسسه بین‌المللی و حقوق بشری صلح زیبا در یادداشتی نوشت:

حملات پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی آل سعود ، بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل و نیز حسب عرف بین الملل پذیرفته شده قبل از تصویب این ماده نیز، دفاع مشروع  و قانونی می‌باشد.
در حمله پهپادهای یمنی خوشبختانه هیچ زن و کودک عربستانی هدف قرار نگرفت ، اما در حملات ناجوانمردانه عربستان تا کنون بیش از ۷۰۰۰ کودک یمنی هدف حملات مستقیم و ۸۵۰۰۰ کودک زیر ۵ سال هدف حملات غیر مستقیم سعودی ها از طریق محاصره ، عدم امکان ارسال کمک های بشر دوستانه‌ به افراد غیر نظامی ، سوء تغذیه و… قرار گرفتند و جان خود را از دست داده به گونه ای که مصداق صریح نسل کشی است.
پس یمنی‌ها تا بدین لحظه اقدام متقابل انجام نداده و با پایبندی به اصول بشر دوستانه و احترام به حقوق گروه‌های مورد حمایت قوانین بشر دوستانه فقط از جان کودکان و تمامیت ارضی کشور خود صیانت و دفاع مشروع  می‌کنند.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون ورودی در جنگ تحمیلی غیر مشروع عربستان علیه ملت مظلوم یمن نداشته و در صورت نقض و تعرض به حقوق خود پاسخش عملی ، قاطع و تمام کننده خواهد بود.
لیکن مطابق با قانون اساسی ، جمهوری اسلامی ایران مکلف است از حقوق تمامی مستضعفان و آزادی خواهان دنیا ، دفاع و حمایت کند و از طرفی نظر به اینکه جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان کنفرانس اسلامی است ، حسب بیانیه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی متعهد به حمایت از حقوق تمامی مسلمانان در سرتاسر گیتی است.