به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد در همایش خیرین خراسان شمالی در تهران اظهار کرد: خراسان شمالی ۵۵ هزار ۸۴۰ خانوار تحت پوشش‌داریم این میزان یعنی ۲۲ درصد خانوارهای استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: از مجموع تحت پوششان کمیته امداد خراسان شمالی ۳۲ هزار ۸۰۰ خانوار در مناطق مرزی و محروم هستند و ۲۳ هزار زن سرپرست خانوار و ۶ هزار ۵۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش هستند. در کمیته امداد در تلاشیم که نگذاریم فقر موروثی شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: هزار دانشجوی تحت پوشش و ۶ هزار ۳۰۰ یتیم و فرزند محسنین نیز در این استان تحت نظر کمیته امداد هستند. از مجموع ۲۵ هزار حامی ۱۷ هزار ۵۰۰ حامی از بیرون از استان خراسان شمالی هستند.

وی در ادامه گفت: هزار ۴۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج داریم که ۳۰۰ نفر از آن‌ها زمین‌گیر هستند و نیاز به مراقبت مخصوص دارند.

الهی راد افزود: در سیل فرودین ماه ۳ هزار ۴۰۰ مددجو در این استان منازلشان آسیب‌دیده و تاکنون هزار و ۹۰۰ واحد با کمک خیرین تعمیر شد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته هزار ۶۰۰ سری جهیزیه بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد به مددجویان تخصیص یافت و در ۷ ماهه نخست سال ۶۰۰ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش داده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه بیان کرد: توانمندسازی و رساندن مددجویان به‌جایی که روی پای خودشان بایستند هدف ما بوده و در این زمینه به آن‌ها آموزش داده‌ایم و سپس به آن‌ها تسهیلات ارائه کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۲ هزار ۳۶۵ طرح اشتغال‌زایی بااعتباری بالغ‌بر ۷۸ میلیارد تومان به مددجویان تخصیص یافت.

الهی راد گفت: صندوق امداد ولایت از ابتدای امسال ۲۰ میلیارد تسهیلات از محل کمک خیرین به مددجویان اعطا کرده است.

انتهای پیام/