به گزارش پایگاه خبری ربیع، همزمان با ۱۴ مهر روز دامپزشکی، فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان از شبکه دامپزشکی بازدید و با کارکنان این اداره دیدار و گفتگو کرد.
علی اکبر مرتضایی قهرودی در این بازدید  با اشاره به گستردگی کار شبکه دامپزشکی، وظایف آن را خطیر و دارای اهمیت بسیار در زمینه سلامت عموم جامعه دانست و گفت: حفظ سلامت انسان‌ها مسؤولیتی سنگین و اولویت‌دار است.
وی به موفقیت کاشان در کسب رتبه دوم استان در تولید شیر توسط شرکت شیر پاستوریزه شیرکده اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان کاشان در تولید دام و محصولات دامی، پرورش و تکثرماهیان زینتی و همچنین پرندگان زینتی دارای توانمندی های زیادی است که این خود بر اهمیت و دامنه فعالیت دامپزشکی در این شهرستان می افزاید.
فرماندار کاشان ضمن تاکید بر رعایت بهداشت در کشتار دام و طیور خاطر نشان کرد: سلامت شهروندان خط قرمز تلقی می شود از این رو لازم است کشتار گوسفند و هر نوع دام زنده با تایید دامپزشک صورت بگیرد و با موارد تخلف با قاطعیت برخورد شود.
مرتضایی در این نشست ضمن تاکید بر ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه از طریق آموزش اظهار داشت:دستگاه هایی که در خصوص آموزش شهروندی دارای شرح وظایف می باشند باموضوع  بهداشت و سلامت جامعه به تولید محتوا بپردازند و از ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش و رسانه استفاده کنند.
وی در پایان افزایش همکاری های بین بخشی و سطح تعاملات دستگاه هایی اجرایی که به نوعی در ارتباط با بحث بهداشت و امنیت جامعه هستند را با شبکه دامپزشکی خواستار شد.
ابراهیم قربانی