به گزارش پایگاه خبری ربیع، مهندس افضلی مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با حضور در برنامه صبح صدا و سیمای مازندران به تشریح عملکرد و اقدامات این شرکت پرداخت و گفت: در حال حاضر ۳ نیروگاه بزرگ در نکا، نوشهر و علی آباد در حال تولید است و ۱۵ نیروگاه تولید پراکنده با تولید ۲۵۰ مگاوات در منطقه داریم و کلاً ۳۷۵۰ مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی دو استان است و ۱۵۲ ایستگاه،۴۰۰، ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت داریم که این ایستگاه‌ها انرژی تولیدی را از نیروگاه به شبکه‌های توزیع انتقال می‌دهند.

وی ادامه داد: شبکه استان به شبکه استانهای خراسان، تهران، البرز وگیلان و کشور ترکمنستان متصل می‌باشد.

 در سالجاری ۴۶۰ میلیارد تومان پروژه انتقال و فوق توزیع را به بهره برداری رساندیم که بخشی از آن را در هفته دولت افتتاح نمودیم و ۱۳ پروزه انتقال و فوق توزیع را در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۳۰۶ میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد.

و ۲ نیروگاه مولد مقیاس کوچک که توسط سرمایه گذاران خارجی و داخلی با سرمایه گذاری ۴۱۰ میلیارد تومان انجام شده در دهه مبارک فجر افتتاح خواهیم کرد.

مهندس افضلی گفت در بخش توسعه نیروگاهی ۲ واحد ۱۶۰ مگاواتی در نکا و ۱۵۰ مگاوات در نوشهر در دست اجرا داریم و بزودی یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در منطقه سرخرود محمودآباد توسط مقام عالی وزارت نیرو کلنگ زنی خواهد شد.

 وی افزود در بخش بهره برداری از نیروگاه‌های تولید پراکنده در کشور رتبه اول را داریم.

مهندس افضلی با اشاره با اقدامات پدافند غیر عامل گفت: با ساخت نیروگاه‌های تولید پراکنده در نقاط مختلف استانهای مازندران و گلستان اقدامات خوبی در پدافند غیر عامل انجام شده است.

وی در خصوص مدیریت مصرف گفت: با اقدامات انجام گرفته و همکاری مردم خوشبختانه توانستیم از پیک بار در ایام تابستان سالجاری با موفقیت عبور کنیم.