به گزارش پایگاه خبری ربیع، آشنایی با دارالقرآن الکریم اصفهان:

دارالقرآن الکریم اصفهان به همت «حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مهدی مظاهری» در راستای اهداف والای حضرت امام خمینی (ره)، در سال ۱۳۶۷ تاسیس شده است. هدف از تاسیس این نهاد مقدس گسترش فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و تربیت نیروهای کارآمد برای تبلیغ فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام است.

برگزاری سومین هفته از دوره‌های دانش افزایی دارالقرآن الکریم اصفهان

سومین هفته از دوره‌های دانش افزایی دارالقرآن الکریم اصفهان روز پنجشنبه هفتم دی ماه ۱۳۹۶ با حضور بیش از ۳۳۰ نفر از مربیان این مؤسسه در محل دفتر مرکزی دارالقرآن در خیابان شیخ بهائی اصفهان از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۲ و با حضور اساتید برجسته قرآنی برگزار شد. شایان ذکر است در این هفته از برگزاری دوره‌های دانش افزایی، مدیرعامل مؤسسه دارالقرآن کریم اصفهان سید مجید عاملیان و هیات مدیره از کلیه کلاسهای برگزار شده در این دوره بازدید نمودند. در حاشیه این بازدید با سید مجید عاملیان مدیرعامل مؤسسه بزرگ دارالقرآن گفت و گویی داشته ایم و ایشان گزارشی از نحوه برگزاری این دوره‌ها ارائه نمودند.

سید مجید عاملیان، مدیرعامل مؤسسه بزرگ دارالقرآن الکریم اصفهان عنوان کرد: پس از پذیرفتن مسئولیت دارالقرآن بر اساس نیازسنجی های انجام شده و انجام فراخوان، بر اساس احساس نیاز مربیان به برخی عناوین و موضوعات تصمیم به برگزاری دوره‌های دانش افزایی ویژه مربیان و مسئولان شعب و مراکز دارالقرآن در این موضوعات گرفتیم. دارالقرآن برای ادامه فعالیت در جامعه باید مربیانی داشته باشد که در زمینه دانش و روش به روز باشند.

مدیرعامل مؤسسه بزرگ دارالقرآن الکریم اصفهان در ادامه افزود: دوره‌های دانش افزایی برای اولین بار است که در این مرکز برگزار می شود و در این دوره‌ها بیش از ۳۰۰ نفر شرکت کرده اند، این دوره‌ها ده هفته ای می باشد و پس از اتمام این دوره بر اساس نیازسنجی مربیان در زمینه عناوین و محتوای دروس، به طور متناوب این دوره‌ها را برگزار خواهیم نمود. عاملیان افزود: در این دوره‌ها از اساتید برجسته استانی و کشوری استفاده نموده‌ایم و بر اساس نظرسنجی های انجام شده از داوطلبان و مخاطبین رضایتمندی آنها از این دوره‌ها بسیار بالا بوده و از این دوره‌ها به خوبی استفاده کرده اند.

اطلاع رسانی به مربیان از آبان ماه از طریق سایت، تلگرام، پیامک و تماس تلفنی

سید مجید عاملیان اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی دوره و اطلاع رسانی به مربیان از تاریخ ۲۹ آبان ماه از طریق سایت دارالقرآن (www.dar-al-quran.ir)، تلگرام، پیامک، تماس تلفنی و ارسال اطلاعیه به شعب و مراکز شهرستانی آغاز گردید. برای این دوره ۳۳۱ نفر از مربیان به صورت حضوری و یا غیرحضوری از طریق سایت ثبت نام نمودند که از این تعداد ۲۶۱ نفر از مربیان شعب اصفهان و ۷۰ نفر از مربیان مراکز شهرستانی هستند.

مدیرعامل مؤسسه بزرگ دارالقرآن الکریم اصفهان در ادامه تصریح کرد: برنامه دروس مشخص شده در دو دوره ۵ هفته ای تعریف شد، بدین صورت که در دوره اول دروس: تجوید (سطح یک و دو)، نهج البلاغه و آموزش خانواده و در دوره دوم دروس: تجوید (سطح یک و دو)، مهدویت و فنون تلاوت و در هفته بین دو دوره درس شبهه شناسی ارائه می گردد. این دوره برای کلیه مدیران و مربیانی می باشد که در دارالقرآن دارای پرونده هستند. (اعم از قرآنی، شکوفه‌ها، پیش دبستانی و …)

حضور اساتید برجسته قرآنی در دوره‌های دانش افزایی

سید مجید عاملیان همچنین تبیین کرد: سعی بر آن شد جهت ارائه بهترین کیفیت و بهره برداری مربیان، از حضور اساتید برجسته قرآنی استفاده شود؛ لذا با توجه به برنامه اساتید و برنامه ریزی دوره برای حضور مربیان در روزهای پنجشنبه، از حضور آقای دکتر فعال جهت تدریس نهج البلاغه، آقای دکتر سعادت نیا جهت تدریس تجوید سطح دو، آقای فولادگر جهت تدریس تجوید سطح یک و کارشناسان آموزش خانواده از جمله آقایان دلاوری، امان الهی، صغیرا و … برای دوره اول دعوت به عمل آمد. برای دوره دوم نیز از حضور آقای دکتر هاشمی جهت تدریس شبهه شناسی، آقای گلبان دروس فنون تلاوت و کارشناسان بنیاد مهدویت برای درس مهدویت استفاده خواهد شد. مدیرعامل مؤسسه بزرگ دارالقرآن الکریم اصفهان افزود: برای رفاه حال مربیان هزینه شرکت در دوره مبلغ ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شد که مسلماً این مبلغ با هزینه واقعی دوره بسیار متفاوت می باشد.

حضور بیش از ۳۳۰ مربی در سومین هفته برگزاری دوره‌های دانش افزایی

سید مجید عاملیان عنوان کرد: از طرفی شرکت کنندگان در دوره به سه گروه تقسیم شدند و هر گروه از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲ ظهر روزهای پنجشنبه در سه کلاس (تجوید، نهج البلاغه و آموزش خانواده) از تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۳۹۶ حضور یافتند. مدیرعامل مؤسسه بزرگ دارالقرآن الکریم اصفهان تاکید کرد: با توجه به این که در سومین هفته از برگزاری این دوره‌ها به سر می بریم، در این هفته بیش از ۳۳۰ نفر از مربیان شرکت نمودند.

راه اندازی کانال دوره دانش افزایی با هدف اطلاع رسانی برنامه‌ها

سید مجید عاملیان از امکانات ارائه شده به مربیان و مدیران شرکت کننده در دوره دانش افزایی خبر داد و اظهار داشت: کانال دوره دانش افزایی مربیان و مدیران دارالقرآن الکریم اصفهان با هدف اطلاع رسانی برنامه‌های دوره و ایجاد هماهنگی های لازم جهت هر چه بهتر برگزار شدن جلسات، راه اندازی شده و علاوه بر اطلاع رسانی‌های لازم، فایل صوتی هر یک از اساتید در این سه هفته بر روی کانال موجود می باشد. وی ادامه داد: با توجه به درخواستهای مربیان شرکت کننده در این دوره‌ها، DVD تصویری هر یک از جلسات آماده و تحویل مربیان خواهد شد. مدیرعامل مؤسسه بزرگ دارالقرآن الکریم اصفهان افزود: برای رفاه حال مربیان شرکت کننده در این دوره‌ها هماهنگی با دو پارکینگ در نزدیکی دارالقرآن صورت گرفته است.

اعطای گواهینامه پایان دوره و جوایز به افراد برتر

مدیرعامل مؤسسه بزرگ دارالقرآن الکریم اصفهان اظهار داشت: در شورای برنامه ریزی دوره دانش افزایی مربیان در نظر گرفته شد که پس از پایان دوره و برگزاری آزمون به نفراتی که حد نصاب نمره را کسب نمایند، گواهینامه پایان دوره و به نفرات برتر جوایزی اعطا شود.