به گزارش خبرنگار ربیع،رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان درباره فعالیت های جهاددانشگاهی برای توسعه فرهنگ کار و تولید در جامعه پاسخ داد: تکمیل تحصیلات و اتصال افراد به دنیای واقعی کار است، ازجمله رسالت های جهاد ددانشگاهی است ، لذا ما برخی افراد را در بستر حرفه‌ای وارد کار می‌کنیم تا کنار ما کار کنند. این درحالی است که نقطه تاثیر در ارتباط ما با کارفرما است، چون بسیاری از پروژه‌ها ممکن است ظرف ۶ ماه پایان یابد، ولی بیشتر به تحقق آن توسط کارفرما فکر می‌کنیم و خودمان فراتر از شرح خدمات وارد تعامل با بهره‌بردار می‌شویم تا قانع شود این نتایج می‌تواند کمک کند. این رویکرد مصداق سازمان‌های بلوغ یافته پژوهشی در دنیا است که باید وارد سازمان‌ها شده و کمک کنند این سازمان‌ها بتوانند از نتایج پژوهش‌ها استفاده کنند.

دکتر مهدی ژیانپور،تصریح کرد: در پروژه شهر دانشجو که توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی دنبال می‌شود این هدف مد نظر است تا در حوزه‌هایی که تمرکز و تخصص وجود دارد و از طرف دیگر محیط واقعی برای اشتغال فراهم است، زمینه ورود دانشجویان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی شبیه هیچ سازمانی نیست و نباید بشود، توضیح داد: این هست و باید از مسیر بازخوانی تاریخی جهاد دانشگاهی میسر می‌شود. جهاددانشگاهی در کنار شاکله مفهومی قدرتمندش اصالتی پویا دارد که بر اساس آن مدام می‌تواند ارتقا پیدا کند و با اقتضائات روز هماهنگ شود. ما به عنوان یک سازمان بلوغ یافته بعد از ایجاد دانش باید به تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم، ولی اینها بر اساس اقتضائات روز است و مفاهیمی مثل جسارت یاددهی را نباید فراموش کنیم

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان، یکی از تعابیر واقعی در مورد جهاددانشگاهی را جسارت یاددهی دانست و گفت: براساس ادبیات روز می‌توان از جهاددانشگاهی به عنوان یک سازمان‌ یاددهنده و یادگیرنده یاد کرد. جهاددانشگاهی از ابتدا این جسارت را داشته و جوانان را در مسیری وارد کرده  که شاید تجربه و دانش کافی نداشته‌اند، اما اشتیاق یه یادگیری داشته‌اند و به همین دلیل می‌بینیم که بسیاری از افراد مهم اجرایی و علمی معترفند که بخشی از تجربه خود را مدیون جهاددانشگاهی هستند.

ژیانپور با بیان اینکه در سال‌های اخیر جهاددانشگاهی واحد اصفهان بر موضوع شهرشناسی متمرکز شده است، گفت: معتقدم اصفهان شهر اصفهان مظلوم، پر مسئله و در عین حال سرشار از ظرفیت است که اگر مشکلاتش حل شود به استان و کشور کمک می‌کند. بر همین اساس در جهاددانشگاهی واحد اصفهان مفهوم پایداری را در سه بعد اجتماعی، اقتصادی و کالبدی دنبال و تلاش می‌کنیم بازوی مطالعاتی مدیریت شهری باشیم، درحالی که در این حوزه مرجعیت نسبی پیدا کرده و تلاش کرده‌ایم به مسائل دستگاه‌ها پاسخ دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان، برخی مفاهیم مثل شهر پایدار و شهر خلاق را از جمله ثمرات فعالیت‌های جهاددانشگاهی واحد اصفهان برشمرد و یادآورشد:جهاددانشگاهی واحد اصفهان هم اکنون درحال بازنگری سند جامع گردشگری استان است که جزو اسناد بالادستی است و می‌تواند خط مشی گردشگری استان را برای یک دهه آینده مشخص کند، همچنین یاری‌گری مدیریت شهری در طرح‌های موضوعی و  جامع شهری بوده‌ایم.

ژیانپور مجاب کردن مدیران برای استفاده از یافته‌های علمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اینکه اجتماع علمی شکل دهید و پروژه تعریف و اجرا شود خودش داستانی است، اگرچه خوشبختانه جهاددانشگاهی واحد اصفهان چندسالی وارد این حوزه شده و توفیقاتی کسب کرده‌ است. امروز سازمان‌هایی به طور جدی نیازهایشان را تبدیل به طرح  پژوهشی می‌کنند و ما هم برای اجرای این پروژه‌ها ورود می‌کنیم.

زهرا نصیری