به گزارش پایگاه خبری ربیع،حمزه عبدکوند در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در این مدت با تلاش و زحمات نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ۵ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان همدان شناسایی و کشف شده است.

وی با اشاره به طرح ساماندهی و صیانت و درمان معتادان متجاهر افزود: برای پیشگیری و آگاهی بخشی به جامعه در تلاشیم تا شعار “هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد “را در سطح استان همدان اجرایی کنیم.

عبدکوند در  ادامه با اشاره به اینکه به ازاء هر بهبود یافته ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال رایی با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌شود،خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۵میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به  ۳۶۷  نفر از بهبود یافتگان سطح استان همدان پرداخت شده است.

وی همچنین  با بیان اینکه اعتیاد و مواد مخدر سالیانه ۱۶۷ هزار میلیارد تومان هزینه و خسارت به کشور وارد می‌کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان همدان دارای ۶ مرکز درمان دولتی با خدمات رایگان و نیز ۱۵۵ مرکز کاهش آسیب بوده که بخشی از داروهای این مراکز کاهش آسیب را نیز دولت به صورت رایگان تامین می‌کند.

عبدکوند اعتیاد و مواد مخدر را از اولویت دارترین آسیب‌های اجتماعی در کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی پرچمدار مبارزه با مواد مخدر بوده و تاکنون در عرصه مبارزه با مواد مخدر بیش از ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب شده است.
وی با اشاره به اینکه آگاه سازی خانواده‌ها و جامعه از نقش موثری در پیشگیری از این بلای خانمانسوز برخوردار است یاد آورشد: سالیانه هزار میلیارد دلار درآمد زایی تجارت غیرقانونی مواد مخدر در جهان بوده و ۳۱۷ میلیون نفر در دنیا درگیر اعتیاد هستند.

سرپرست فرمانداری اسدآباد با بیان اینکه مقابله و پیشگیری از اعتیاد جدیت همه را می‌طلبد،گفت: از دستگاه‌های مرتبط درخواست داریم تمامی معتادان متجاهر سطح شهرستان جمع ‌آوری شوند.

حسین علی شرکائی از اجرای طرح شهر بدون دخانیات در  این شهر خبر داد و اظهار کرد: در این برنامه با چشم انداز ۵ ساله تا افق ۱۴۰۴  هدف، کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات در این شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این پروژه روستای گردشگری  ملحمدره هم به عنوان روستای بدون دخانیات شهرستان معرفی و هدف گذاری شده است، تصریح کرد: در این پروژه تا افق مشخص شده تلاش می‌شود تا با همکاری مردم، اصناف و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به سوی شهری بدون دخانیات پیش برویم.

تاکید بر پژوهش محوری شدن مقابله با اعتیاد در با کمک دانشگاه سیدجمال شهرستان، فراهم کردن مقدمات برگزاری همایش ترک اعتیاد و آسیب شناسی، فضا سازی محیطی در بحث ترک اعتیاد و آسیب های اعتیاد از دیگر مواردی بود که در این جلسه سرپرست فرمانداری اسدآباد مطرح کرد.