به گزارش پایگاه خبری ربیع، ابوالفضل ملحی مسئول برگزاری این جلسه، درباره برخی از موضوعات محوری گفت: در این جلسه مدعوین در خصوص اهمیت وجود مجمع خیرین شهرساز برای شهر سمنان مطالب خود را بیان کرده و مقدمات تشکیل هیئت موسس مجمع و کلیات اساسنامه بررسی شد.

ملحی با بیان این مطلب که آنچه اساسنامه مجمع خیرین شهرساز دنبال می‌کند با اهداف مطروحه مدیریت شهری جدا نیست، ادامه داد: این شبکه مردمی و مستقل است وارتباطی با بدنه دولت ندارد.

رییس شورای استان سمنان در این جلسه، گفت: از اهداف کلی تشکیل مجمع خیرین شهرساز فراهم سازی زمینه مشارکت و همیاری بیش از پیش مردم و خیرین محترم جهت رفع نیازمندی های حوزه شهرسازی در سطح شهرستان است.

عباس آلبویه در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تشکیل این مجمع، توجه و عنایت بیش از پیش خیرین به بخش شهرسازی روز به روز افزایش پیدا کند و ما شاهد توسعه این بخش مهم در زندگی شهروندان باشیم.

شهردار سمنان در این جلسه گفت: شهروندان قدیم سمنان عمدتاً در کار خیر نقش داشتند ازجمله فعالیت خیرین، در حوزه شهری درختکاری، احداث مساجد، ساخت آب‌انبار بود. امروزه این نقش می تواند در حوزه های دیگر تعریف شود.

سید محمد ناظم رضوی با اشاره به ظرفیت بافت تاریخی، بافت باغی و باغ ر اه های شهر گفت که این ظرفیتها در کنار ظرفیتهای فرهنگی و مذهبی شهر می تواند مورد توجه خیرین قرار گیرد.

وی همچنین به سیاستهای بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد تا با تشکیل مجمع، خیرین به این زمینه هم ورود پیدا کنند.

شهردار سمنان اظهار امیدواری کرد: با انتخاب اعضای کاردان و متعهد ، مجمع بتواند با جلب و جذب اعتماد خیرین گامی بلند در زمینه رشد و توسعه شهر برداند.

شاهب رییس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری سمنان ضمن اشاره به موارد مطروحه در اساسنامه و اعلام حمایت از تشکیل مجمع ، گفت : اساسنامه باید به‌گونه‌ای جامع، کامل، برآورنده نیازها و رافع مشکلات باشد.

در پایان ضمن اعلام آمادگی موثرین و خیرین برای تشکیل هیئت موسس ، مقرر شد تا جلسات بعدی به منظور بررسی مفاد اساسنامه و تسریع در روند اخذ مجوز تشکیل شود.