به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ظهر امروز در حاشیه آئین تودیع و معارفه معاون‌ منابع انسانی دادگستری البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تصادفات جاده کرج – چالوس گفت: تصادفات در این محور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافته در صورتیکه تردد در این محور هشت تا ۱۱ درصد افزایش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بیان کرد: بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم برای یافتن علت افزایش تصادفات صورت گرفت و نظر کارشناسی مناسب نبودن آسفالت استفاده شده در این جاده بود؛ عوامل دیگری از جمله کوهستانی بودن، پیچ‌های خطرناک و خطای انسانی نیز در افزایش این تصادفات تأثیر داشته اند.

وی از احضار پیمانکار آسفالت جاده کرج – چالوس خبر داد و ادامه داد: وی دفاعیاتی داشت و معتقد است که آسفالت جاده مناسب است بنابراین برای اعلام نظر قطعی باید موضوع بررسی و کار کارشناسی انجام شود؛ در صورتیکه به صورت قطعی مشخص شود که نوع آسفالت جاده دلیل افزایش تصادفات در این محور است مدیرانی که قصور کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

شاکرمی با اشاره به صدور کیفرخواست برای یکی از مسؤولان پیشین مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی بیان کرد: در رابطه با این پرونده کیفرخواست صادر شده اما محکومیت مشخص نیست و تا زمان قطعی شدن نمی‌توان در این رابطه اظهار نظر کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی اظهار کرد: این پرونده در شعبه ۲۲ بازپرسی مفتوح و تحقیقات و بررسی‌های آن در حال انجام است.

انتهای پیام/