به گزارش پایگاه خبری ربیع، نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران مدتی است آغاز شده اما هنوز هیچکدام از تیم ها موفق نشده اند ستاره صاحب نامی را جذب کنند. البته خریدهای زمستانی همانند خریدهای تابستانی پرتعداد و داغ نیستند به این خاطر که در ابتدای فصل بازیکنان آزاد هستند و تیم ها برای جذب آنها با هم رقابت می کنند و گاهی برای ربودن یار پیشنهادات اغوا کننده می دهند اما در تعطیلات زمستانی همه بازیکنان خوب عضو باشگاه هستند و طبیعی است باشگاه ها حاضر به آزاد کردن بازیکنان خوب خود نباشند. البته این به معنی صفر شدن نقل و انتقالات زمستانی نیست بلکه باید به این نکته اشاره کرد تبادل بازیکن بین تیم ها بیشتر با توافق باشگاه ها همراه خواهد بود. نقل و انتقالات زمستانی به صورت رسمی از ۱۶ دی آغاز می شود و ۲۸ روز ادامه خواهد داشت. یعنی ۱۳ بهمن.

تیم ها در این مدت تقریبا یک ماهه فرصت دارند تا بازیکنان جدید جذب کنند. البته به جز پرسپولیس که بازیکنان مورد نظر خود را از تابستان در جذب کرده بود و به دلیل محرومیت باید تا نیم فصل برای در اختیار گرفتنشان صبر می کرد بقیه تیم ها بیش از اینکه ورودی داشته باشند این روزها به دنبال رد کردن بازیکنان نه چندان مفید خود هستند.

استقلال فعال ترین تیم در رد کردن بازیکنان بود و به محض پایان نیم فصل الحاجی گرو و نیومایر را به در خروجی باشگاه راهنمایی کرد. پرسپولیس هم قید چند بازیکن جوان خود از جمله احسان الوان زاده را زد تا جا برای ستاره های جدید این تیم باز شود.

محسن بنگر هم دیگر خروجی لیگ بود. این بازیکن پا به سن گذاشته پارس جنوبی جم بعد از نیم فصلی تقریبا نا موفق از این باشگاه جدا شد.

 حسین کعبی هم دیگر جدا شده لیگ بود که تصمیم گرفت به جای فوتبال مربیگری را دنبال کند. کعبی بعد از آویختن کفش هایش به کادر فنی سپیدرود اضافه شد تا این تیم محبوب شمال کشور جای خالی برای جذب یک بازیکن دیگر را هم داشته باشد.