به گزارش پایگاه خبری ربیع، تجمع دانشجویان در اعتراض به اهانت نماینده سراوان ظهر شنبه مقابل مجلس اتفاق افتاد. این تجمع به همت بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این تجمع، دانشجویان و همچنین عموم مردم پلاکاردهایی با عنوان «نخواهیم گذاشت جای گناهکار و بی‌گناه عوض شود»، «نماینده هتاک اخراج باید گردد» و … در دست داشتند. در این تجمع، پس از قرائت قرآن کریم، دانشجویان با همراهی مردم علیه تصمیم‌های مجلس شعار دادند.

پس از شعار دادن و خواندن بیانیه توسط مجری مراسم، دکتر مرتضی کیا، مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان سخنران اصلی تجمع دانشجویی، اعلام کرد: ما اینجا در اعتراض به جریحه‌دار شدن احساسات مردم توسط نماینده مجلس جمع شده‌ایم.

وی با انتقاد از عملکرد رئیس مجلس، ادامه داد: ما به شما هشدار می‌دهیم بابت آنکه  نکند خدایی ناکرده طرفدار قلدرمآبی باشید. اظهارنظر اخیر لاریجانی درباره این موضوع در صحن غیرعلنی، افشاکننده سیاست‌های یک بام و دوهوای اوست.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه  تهران در ادامه نطق خود از دکتر عثمانی، نماینده اهل سنت مجلس به خاطر مواضع وی تشکر و از نماینده خاطی به خاطر پنهان شدن پشت عناوین قومی و مذهبی انتقاد نمود.

وی به نماینده‌های حامی درازهی هشدار داد: نباید جایگاه مجلس که در این وضع خطیر اداره آن از محل منابع عمومی کشور است، صرف پیگیری منافع افراد شود.

کیا گفت: یکی دیگر از مسائل، گزارش اخیر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است. در این گزارش آمده که بازدید سر زده از دستگاه‎ها جزو وظایف نمایندگان مجلس است و مسئولان باید همکاری لازم را داشته باشند.

من سوالم از هیئت نظارت این است که مستندات قانونی این پاراگراف چیست؟ به موجب کدام قانون نماینده مجلس حق سرکشی به دستگاه‎های اجرایی را دارد. تنها وظیفه نماینده، سوال، استیضاح و طرح تحقیق و تفحص است.

نماینده که ناسزا می گوید بیاید پاسخگو باشد که براساس کدام مستندات قانونی و کدام وظیفه به گمرک رفته و فحاشی کرده است؟ این سخنان مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، با شعار «نماینده هتاک اخراج باید گردد» از سوی دانشجویان استقبال شد.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد هیئت نظارت بر نمایندگان یک هیئت صوری و کلیشه‌ای است.

در ادامه تجمع، محمدجواد دارا به عنوان نماینده بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بیانیه‌ای قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است که جای مظلوم و ظالم عوض نشود. نماینده بسیج دانشجویی تصریح کرد: ما دانشجویان بسیجی اعلام می‌کنیم نماینده هتاک سراوان را لایق حضور در خانه ملت نمی‎دانیم و خواستار پیگیری قاطع هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و تعیین تکلیف او هستیم.