به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در دیدار با دکتر تاج بخش رئیس سازمان هوا شناسی کشور که در محل استانداری قم برگزار شد، با بیان سخنانی پیرامون اهمیت پیش بینی های به موقع و دقیق هواشناسی، اظهار کرد: در موضوع بارندگی های ابتدای سال در قم و احتمال وقوع سیلاب در استان، تشکیل به موقع ستاد مدیریت بحران و آمادگی تمام دستگاه ها و مسئولان قم برای مواجه با سیلاب، علی رغم بارندگی شدید در قم، شاهد کمترین خسارات سیلاب در استان بودیم و این توفیق بر اساس پیش بینی و اقدام به موقع دستگاه های استان بدست آمد.

استاندار قم نقش سازمان هواشناسی کشوری در تولید اطلاعات پایه ای و مورد نیاز در تصمیم گیری های کلان کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: ضروری است جایگاه این سازمان در نقش یک سازمان تصمیم ساز در سطوح مختلف اجرایی اصلاح شود.

سرمست با تاکید بر اعتقاد مدیریت استان به اهمیت اداره کل هواشناسی، ادامه داد: از تمام ظرفیت های استانی برای حمایت این اداره کل استفاده خواهد شد.

وی به لزوم افزایش اعتبارات ملی در زمینه ارتقاء کمی و کیفی ایستگاه های هواشناسی در قم اشاره و تصریح کرد: علی رغم بروز رخداد های طبیعی در قم و حضور سر ریز جمعیتی از سایر استان ها به قم، اعتبار تخصیصی به استان قم در رتبه پائینی قرار دارد و لازم است در راستای حمایت بیشتر از این اداره کل از ظرفیت های ملی و پیگیری فرا استانی بهره جست .

استاندار قم خاطر نشان کرد: باید برای به رسمیت شناختن جایگاه علمی هواشناسی در تمام سطوح اقدام کنیم و این امر در تصمیم گیری های مدیریت استان مد نظر قرار خواهد گرفت.