پیشخوان » تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1026075
جمعه - 5 اسفند 1401 - 13:03
به مناسبت میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل (ع)؛

جانبازی در راه ولایت

چهارم شعبان مصادف با میلاد مولودی که برای جان سپاری در پاسداری از حرمت ولایت ماندگار شد.امروز فرزندی از حیدر کرار به دنیا آمد که درس شجاعت و ایثار را به همگان آموخت.زمانی که نام حضرت ابالفضل (ع) به گوش می رسد در ذهن ها شجاعت،ایثار،غیرت و بصیرت تداعی می شود.

جانبازی در راه ولایت

نجمه کریمیان

چهارم شعبان مصادف با میلاد مولودی که برای جان سپاری در پاسداری از حرمت ولایت ماندگار شد.امروز فرزندی از حیدر کرار به دنیا آمد که درس شجاعت و ایثار را به همگان آموخت.زمانی که نام حضرت ابوالفضل (ع) به گوش می رسد در ذهن ها شجاعت،ایثار،غیرت و بصیرت تداعی می شود.

کسی که برادری خود را به امام خویش ثابت کرد و در حفظ دین از جان خویش گذشت .آری عباس نماد غیرت و جوانمردی است و ایثار را به نهایت کلمه معنا کرد.بصیرت او به هنگام یاری از برادر و امام زمانش درس ها می آموزد و راه ها نشان می دهد.او کسی بود که تا آخرین نفس نگذاشت علم از دست برادر بیفتد و با تکه تکه شدن جسمش جانش را در راه حفظ دین خدا فدا کرد.عشق با وفای عباس به برادر رنگ دیگری به خود گرفت و رسم عاشقی را در جانبازی نشان داد و تا ابد نامش در این سرا ماندگار شد‌ و از او به بزرگ جانباز تاریخ یاد می شود.

قمر بنی هاشم الگوی بی نظیر انسانیت و مردانگی است و با شیوه وفاداری دل های بسیاری را تسخیر کرده و هنوز پس از قرن ها معرفت با نام عباس گره خورده است، چرا که هر کسی از روی درماندگی صدایش می زند جوابش را می دهد.

مکتب حضرت ابوالفضل (ع) چراغ راه افراد در شناخت راه از بیراهه ها است.ایمان قوی و بصیرت نافذ او نگذاشت به مسیر ناحق هدایت شود و ذره ای در مسیر عشق به خدا و امامش شک کند.نیاز به شناخت شخصیت و فضایل قمر بنی هاشم نیاز همه افراد در جامعه کنونی است.آری بصیرت است که می تواند در بزنگاه ها دست انسان را بگیرد و از پرتگاه نااهلی و دشمنی با دین خدا حفظ کند.صفتی که اگر بتوان آن را کسب نمود می توان گمراه نشد.

روز میلاد حضرت عباس(ع) نیز بهانه ای برای پاسداشت جانبازان سرافراز میهن اسلامی است.کسانی که با ایمان قوی و وفاداری بی دریغ از خاک و ناموس وطن اسلامی دفاع کردند تا ذره ای از خاک کشور به دست دشمن نیفتد.کسانی که با بال های شکسته هنوز هم در آسمان پرواز می کنند .آن ها با الهام از کردار و رفتار حضرت عباس (ع) در طول جنگ تحمیلی تا پای جان ایستادند و با اهدای بخشی از وجود خویش از حریم وطن و اسلام دفاع کردند.به نحوی که بسیاری از جانبازان هنوز پس از گذشت سال ها از دوران جنگ با یادگاری هایی که در وجودشان از آن دوران باقی مانده روزگار می گذرانند و با درد و رنج فراوان نفس می کشند. اما مدت هاست آنگونه که شایسته است قدر و ارزش این غیور مردان را ندانسته ایم و فراموششان کرده ایم‌.

باید بدانیم عزت و امنیت این کشور در سایه رشادت ها و فداکاری های جانبازان بوجود آمده است.بنابراین روز جانباز فرصت مناسبتی است که با مطالعه دلاوری ها و شجاعت های جانبازان در وقایع دفاع مقدس درس غیرت و فداکاری بیاموزیم.

نجمه کریمیان