زهرا نصیری
با اقدامی که هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، علیرغم قول کتبی و مبوسطی که رئیس دانشگاه درجلسه شورای تامین استان  به استاندار داده بود اما با وجود این، روز بعد از دارندگان دفترچه های بیمه تامین اجتماعی استنکاف کرد و این مسئله باعث شد که نمایندگان جامعه کارگری در اصفهان نسبت به این رخداد موضع گیری صریحی داشته و از مسئولان بخواهند تا در این باره اقدامات شایسته ای برای حمایت از کارگران انجام دهند.
 رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن با اشاره به اقدام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی عدم پذیرش بیمه تأمین اجتماعی و دریافت آزاد هزینه خدمات درمانی از بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: استان اصفهان به جهت فضای صنعتی بیشترین تعداد کارگر را در کشوربه خود اختصاص داده است به همین جهت با افزایش بحران‌های کارگری نیز مواجه است. در چنین جوی انجام این گونه اقدامات از سوی دانشگاه قابل قبول نیست و اگر این موضوع ادامه یابد عواقب آن برعهده جامعه کارگری نیست.
علی یزدانی، با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد جمعیت استان اصفهان دفترچه تأمین اجتماعی دارند، گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و اگر این پول در اختیار سازمان بود این اتفاقات شکل نمی‌گرفت، اما علیرغم این طلب، دولت به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خدمت نمی دهد و این خلاف قانون است.
وی افزود: در حال حاضر ۹۰ هزار دفترچه بیمه با تعهد دولت در دست مردم است.
وی سپس از اهداف طرح تحول  نظام سلامت سخن گفت و بیان داشت:بیمه تأمین اجتماعی تاکنون روی پای خودش بوده و باری بر روی دوش دولت نگذاشته است. دانشگاه علوم پزشکی نباید با چنین اقداماتی سر به سر جامعه کارگری بگذارد زیرا اگر کارگران از این موضوع مطلع شوند حتماً عکس العمل نشان خواهند داد.
وی گفت: ازدیگراهداف اجرای طرح تحول سلامت ایجاد عدالت در تعرفه‌های پزشکی بود تا دریافت زیرمیزی از سوی پزشکان تمام شود اما این موضوع همچنان ادامه دارد. باید بگویم این طرح شکست خورده است و اکنون که دیگر چاره‌ای ندارند به سفره جامعه کارگری چشم دوخته‌اند.