به گزارش پایگاه خبری ربیع، دهمین مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان اصفهان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ا کشور و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
تسهیل در اصلی‌ترین محور ترانزیتی استان اصفهان
مهدی خضری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: ایجاد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در مسیرهای اصلی عبور و مرور استان اصفهان یکی از اهداف چشم‌انداز اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اصفهان بوده است.
وی با بیان اینکه این مرکز با سرمایه بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی افتتاح شده است، ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز ارائه خدمات به دارندگان خودروهای سنگین در شهرستان شاهین شهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای ترانزیتی استان اصفهان تسهیل شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۴۶۰ شرکت حمل و نقل و ۳۵ هزار ناوگان فعال در بخش حمل کالا در این استان خاطرنشان کرد: ارزیابی فنی خودروهای سنگین یکی از راه‌های پیشگیری از حوادث جاده‌ای و بروز مشکلات متعاقب آن برای دولت و خانواده‌های آسیب‌دیده است.
وی با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در اصفهان تصریح کرد: هزینه‌ای که برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای انجام می‌شود به مراتب از هزینه‌هایی که دولت، جامعه و خانواده‌های آسیب‌دیدگان پس از حوادث متحمل می‌شوند به مراتب کمتر است.
خضری یکی دیگر از مواهب راه‌اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین را کمک به افزایش کیفیت هوا و حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.
حفظ ثروت‌های ملی با توسعه مراکز معاینه فنی در کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان آنکه حفظ ثروث ملی کشور در حوزه راه و حمل و نقل با توسعه مراکز معاینه فنی مکانیزه امکان‌پذیر است، افزود: یکی از اهرم‌های ما برای حفظ این ثروت ملی، حفظ و ارتقای کیفیت راه‌ها و ناوگان حمل و نقل و به ویژه توسعه مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین است.
عبدالهاشم حسن‌نیا در آیین افتتاح ۶۰ پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان و دهمین مرکز معاینه فنی این استان، اظهار کرد: حدود ۳۴۰ هزار ناوگان باری در کشور براساس کارت هوشمند شناسایی شده است‌.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار ناوگان نیز در شبکه خصوصی کشور و حدود دو میلیون ناوگان سبک شامل نیسان در کل کشور در حال فعالیت هستند، ادامه داد: حفظ و نگهداری راه‌ها، زیرساخت‌ها و همچنین ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ما به عنوان یک ثروت ملی نیازمند اندیشیدن تمهیدات ویژه است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان گفت: اصفهان نیازمند توسعه هر چه بیشتر مراکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین است. حسن‌نیا خاطر نشان کرد: در کشور ما در حال حاضر ۱۹ میلیون وسیله نقلیه تردد می‌کنند که در آینده نزدیک و براساس برنامه‌های چشم‌انداز به ۳۵ میلیون وسیله نقلیه خواهد رسید؛ لذا توسعه مراکز معاینه فنی مکانیزه اهمیت شایانی دارد.