به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز صبح امروز در نشست صمیمی با مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام کرج و اعضای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا البرز را استانی خاص برشمرد که به دلایل مختلف از جمله مجاورت با پایتخت و اشتغال و مزایای اقتصادی به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت در کشور تبدیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه تنوع قومیت و فرهنگ در البرز مستلزم اتخاذ تدابیری متناسب با شرایط استان است، اذعان کرد: تجمع اقوام مختلفی از سراسر کشور در یک محدوده و شکل‌گیری ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با دیگر قومیت‌ها می‌تواند علاوه بر فرصت‌ها و مزایا، آسیب‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد که سرریز این معضلات در قالب پرونده‌های قضایی به محاکم است و باید دستگاه‌های متولی از تبدیل فرصت به تهدید جلوگیری کنند.

وی هدف از تشکیل جلسه با مدیران هیأت های رزمندگان اسلام و اعضای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا را اطلاع از رویکردها و توانمندی ها دانست و مطرح کرد: تکریم ارباب رجوع یکی از دغدغه های مردم است که تدابیری برای برطرف کردن آن اتخاذ شده و به عنوان یک راهکار و به منظور کاهش فشار کاری بر قضات و تسریع در رسیدگی‌ها، قضات جدید جذب و به مجموعه اضافه خواهند شد.

فاضلی هریکندی بیان کرد: سمن‌ها و نهادهای مدنی می‌توانند با شناخت از آسیب‌ها، برنامه‌های عملیاتی مناسبی پیشنهاد دهند و در اجرای برنامه‌ها به دادگستری کمک کنند بنابراین استفاده از ظرفیت آن ها بسیار مؤثر خواهد بود.

وی در رابطه با کیفیت تغییر مدیریت‌های دادگستری خاطرنشان کرد: در حال بررسی و جمع‌آوری اطلاعات هستیم و پس از جمع‌بندی، تصمیمات لازم را خواهیم گرفت تا در صورت لزوم با جابه‌جایی در مدیریت‌ها، تحرک لازم را به مجموعه بدهیم و آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است را محقق کنیم.

فاضلی هریکندی در مورد علم کشب در روز سوم امام حسین (ع) گفت: این موضوع بر اساس مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز بود و پس از دو جلسه که پیش از آغاز ماه محرم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج برگزار شد با در نظر گرفتن ملاحظاتی مصوب شد موضوع عَلَم‌ها و استقرار ایستگاه‌های صلواتی تحت شرایط خاصی باشد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/