به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، جهانگیر شاهمرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مبارزه با کالای قاچاق در سطح استان البرز بیشترین کشفیات به طلا و لوازم آرایشی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۷۹ گشت بازرسی حاصل فعالیت‌های این سازمان در ماه آذر بوده است، افزود: در این میان ۶۸۵ مورد بازرسی صنفی و ۲۹۴ مورد نیز غیرصنفی بوده است.

رئیس سازمان صمت استان البرز با بیان اینکه سعی داریم با تشدید نظارت‌ها به مقابله با قاچاق بپردازیم، اضافه کرد: حدود ۲۸۰ مورد از بازرسی‌های یاد شده به صورت مشترک صورت گرفته است.

به گفته شاهمرادی، گشت‌های مشترک مبارزه با قاچاق کالا در ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه‌های صنفی انجام شده و در این میان ۴۰ فقره تشکیل پرونده نیز به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین آذرماه با ثبت و تشکیل ۱۱۱ فقره پرونده مبارزه با کالا قاچاق در سطح استان البرز همراه بود که همین امر موجب شد تا در سطح کشور مقام دوم را از این حیث کسب کنیم.

رئیس سازمان صمت استان البرز از بررسی این پرونده‌ها توسط دستگاه قضایی خبر داد و گفت: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در استان البرز نیز رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد.

شاهمرادی معتقد است بیشترین کشفیات قاچاق صنفی در استان البرز مربوط به طلا، عطاری‌ها و لوازم یدکی خودرو است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین کشفیات قاچاق غیرصنفی در این استان نیز لوازم آرایشی، بهداشتی و بدلیجات است.

انتهای پیام/و